راه گسترش اسلام عملیات نظامی نیست/ باید با استدلال و برهان قلوب را جذب کرد

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه ما گسترش اسلام را با هر ابزاری نمی‌پسندیم، گفت: در دوران‌هایی که بنی‌امیه و بنی‌عباس با جنگ و حرکت‌های نظامی حکومت‌شان را توسعه دادند، مدنظر اهل‌بیت(ع) نبود، همان‌طور که قرآن می‌فرماید هیچ اجباری در دین نیست، پیام ما نفوذ در قلب‌ها و عقل‌ها بر اساس برهان، استدلال و تفهیم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه گسترش اسلام عملیات نظامی نیست/ باید با استدلال و برهان قلوب را جذب کرد
شناسه : 58184 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از مدیران و مسئولان مراکز اسلامی اسپانیا و کشورهای منطقه آمریکای لاتین که روز گذشته در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: ما در آموزه های دینی نسبت به دایره جغرافیایی اسلام حد و مرزی نداریم و ائمه علیهم السلام نه در آموختن و نه در تعلیم برای ما مرزی قائل نبودند.

وی با بیان اینکه اسلام یک دین جهان شمول است، گفت: با توجه به پیروزی انقلاب اسلامی ایران نظر امام خمینی(ره) این بود که محتوا و پیام انقلاب به تمام دنیا برسد و حرفشان این بود که حضور و نفوذ ما در جهان نفوذ معنوی، اخلاقی، علمی و تربیتی است نه نفوذ نظامی.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در اسلام جنگ و جهاد گام دوم برای دفاع و برای از بین بردن موانع ترویج معارف الهی بوده است، افزود: گام اول در ترویج معارف اسلامی صلح و ورود به قلب ها و فکرهای انسان ها و آموزش به وسیله رحمت و خیر است.

وی ادامه داد: در دوران هایی که بنی امیه و بنی عباس با جنگ و حرکت‌های نظامی حکومتشان را توسعه دادند این توسعه و گسترش مدنظر اهل‌بیت علیهم السلام نبود.

سعیدی با بیان اینکه ما گسترش اسلام با هر ابزاری را نمی پسندیم، گفت: پیام ما نفوذ در قلب ها و عقل ها بر اساس برهان، استدلال و تفهیم است همانطور که قرآن می‌فرماید «لا اکراه فی الدین؛ هیچ اجباری در دین نیست».

وی گفت: شما نیز باید جوری رفتار کنید که مردم در کشورهای مختلف این پیام را در گفتار، رفتار و بیان تاریخ توسط شما احساس کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ابراز کرد: این متن قرآن کریم است که خداوند وقتی پیامبر صلوات الله علیه و آله را مبعوث می‌کند می‌فرماید «و ما ارسلناک الا رحمه للعالمین، ما تو را فرستادیم تا رحمتی باشید برای جهانیان».

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.