سوگواره عکس اربعین برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم از برگزاری سوگواره عکس اربعین با موضوع حضور بانوان و کودکان در مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سوگواره عکس اربعین برگزار می‌شود
شناسه : 57901 | انتشار : ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی‌نژاد در نشست خبری برگزاری سوگواره عکس اربعین با اشاره به اینکه مراسم بزرگ زیارت پیاده اربعین حسینی یک زلزله معنوی سالانه در جامعه شیعی است اظهار داشت: قطعاً اگر این حرکت و رشد معنوی در قالب هنر نشان داده شود، ماندگارتر خواهد بود و تأثیرات شگرف خودش را چندین برابر خواهد گذاشت.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری قم با اشاره به اینکه یکی از این ظرفیت‌های هنری قاب عکس است اضافه کرد: به همین دلیل و به خاطر اثرگذاری بی بدیل قالب تصویر، این سازمان برای برگزاری سوگواره عکس اربعین همکاری می‌کند.

وی گفت: سازمان فرهنگی شهرداری قم در قرارگاه اربعین به عنوان بزرگترین موکب کشور و در روز اربعین در موضوع جاماندگان اربعین در بلوار پیامبر اعظم(ص) حضور فرهنگی دارد، هم‌چنین خدماتی از قبیل تور زیارت و اطلاع‌رسانی به ۴ زبان را نیز به زائران خارجی اربعین در قم ارائه می‌دهد.

امیر حسامی‌نژاد، دبیر سوگواره عکس اربعین هم در این جلسه گفت: یکی از بخش‌های موکب مردمی بانوان فاطمی سوگواره بین‌المللی عکس اربعین با عنوان «پا به پای اشک» است که امسال به صورت تخصصی با حضور کارشناسان، صاحبنظران و داوران حوزه عکس به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، موکب مردمی بانوان فاطمی و انجمن عکس بسیج برگزار می‌شود.

وی با بیان جای جشنواره‌های تخصصی در بین جشنواره‌ها خالی است، گفت: معمولا بعد از پایان مراسم اربعین نهادها و ارگان‌های مختلف سوگواره‌هایی را به صورت کلی برگزار می‌کنند، اما امسال به صورت تخصصی در حوزه بانوان و کودکان این سوگواره برگزار می‌شود تا آثار هنرمندان عکاس در این زمینه جمع‌آوری شود.

حسامی‌نژاد افزود: یکی از اهداف مهم این جشنواره انعکاس حضور پرشور بانوان و کودکان در مراسم اربعین است؛ در این مراسم ما شاهد همدلی بانوان با خانواده‌ها و فرزندان هستیم که همواره از سوژه‌های زیبای عکاسان این موضوع است.

نوشته های مشابه
تشدید نظارت بر تاکسی‌های شهر قم/ شهروندان تخلفات را گزارش دهند
شهرک بازیافت احداث می‌شود
آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
بهسازی فضای سبز پایانه‌های مسافری قم
بررسی وضعیت خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم
«جوادیان» دبیر هیئت‌مدیره اتحادیه سازمان‌های خدمات شهری شهرداری‌های کشور شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.