اعتراض نیروهای پیمانی طرح «مهرآفرین» به آموزش و پرورش

جمعی از نیروهای خدمات آموزش و پرورش طرح «مهرآفرین» در قم که سال‌هاست در انتظار تبدیل وضعیت استخدامی قرار دارند، نسبت‌به عملکرد آموزش و پرورش معترض هستند و تأکید می‌کنند هر زمان که برای احقاق حق‌مان به اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم مراجعه می‌کنیم، جواب روشنی دریافت نمی‌کنیم و مرتب ما را به روزها و سال‌های آینده حواله می‌دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اعتراض نیروهای پیمانی طرح «مهرآفرین» به آموزش و پرورش
شناسه : 57700 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سال ۱۳۸۹ طبق دستورالعمل صادره از وزارت آموزش و پرورش دولت دهم، این وزارتخانه اقدام به جذب نیروی خدماتی قرارداد معین کرد. بعد از گذشت ۳ سال نیروی‌های فوق‌الذکر وضعیت استخدامی آن‌ها تبدیل به «پیمانی مهرآفرین» شد.

بنابر اسناد بالادستی و در راستای ارتقا سطح آموزشی کارکنان، بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه افراد فوق می‌توانند در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل داده و از مقطع کاردانی به کارشناسی ارتقا تحصیلی یابند، صادر شد. این مهم، با تکمیل فرم شماره ۵ از سوی کارگزینی اداره آموزش و پرورش صورت گرفته و بر این اساس فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان به استخدام رسمی این وزارتخانه در می‌آیند.

بنابر بر گفته افراد مطلع از جمع ۳۰ نفره مستخدمین «پیمانی مهرآفرین»، ۷ نفر جذب آموزش و پرورش شدند و مابقی هر سال در انتظار تبدیل وضعیت بوده‌اند و هیچ اتفاق خاصی برای این افراد از ناحیه وزارتخانه رقم نخورده است.

بر همین اساس، آخرین تجمع افراد فوق‌الذکر جهت درخواست مطالبه اواخر مرداد سال جاری در محل اداره کل آموزش و پرورش استان قم صورت گرفت اما با مداخله نیروهای اداره کل صرفا این تجمع پراکنده شد.

یکی از شاهدان عینی که در این تجمع حضور داشته است، می‌گوید: هر زمان که برای احقاق حق‌مان به اداره کل آموزش و پرورش استان قم مراجعه می‌کنیم، جواب روشنی دریافت نمی‌کنیم و مرتب ما را به روزها و سال‌های آینده حواله می‌دهند. این در حالی است که ما با مشکلات معیشتی و اقتصادی فراوانی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: با وجود مریضی خانمم که از بیماری خاص رنج می‌برد و هزینه‌هایی که از این ناحیه بر من تحمیل می‌شود، عملاً از پس هزینه‌های زندگی بر نمی‌آیم.

این خدمتگزار مدرسه افزود: آخرین بهانه سازمان برای عدم تبدیل وضعیت ما، نداشتن کد مستخدم است و اگر منطقی به این موضوع نگاه کنید این مشکل به ما برنمی‌گردد و باید مسئولین آن را مرتفع نمایند. کد مستخدم مشکل ما نیست، چون برخی از همکاران هم دوره ما بدون کد مستخدم تبدیل وضعیت شده و به استخدام رسمی در آمدند. این روزها که بحث رتبه‌بندی معلم‌ها هم مطرح شده، موضوع رتبه‌بندی شامل حال ما نمی‌شود که به نظرم در این خصوص ظلم و اجحافی در حق ما رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: تنها خواسته ما تبدیل وضعیت به نیروی رسمی آموزش و پرورش است چرا که ما اکنون به اندازه نیروهای دیگر زحمت می‌کشیم و کار اداری انجام می‌دهیم اما از نظر دریافت حقوق و مزایا فاصله زیادی با دیگر همکاران داریم. از دولت سیزدهم که با شعار دولت مردمی سکان قوه اجرایی کشور را در دست گرفته است درخواست عاجل داریم که در این خصوص به ما کمک کند و ما را از بلاتکلیفی تبدیل وضعیت نجات دهد. این را هم بیان کنم که مسئولین وقت به ما این قول را دادند که هر کدام از افراد ادامه تحصیل دهند، تبدیل وضعیت خواهند شد اما این قول مسئولین هم عملی نشد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.