انتقاد استاندار قم از نحوه طرح کمک وزارت نفت به مسجد جمکران/ ۱۱۵ میلیارد تومان برای جابه‌جایی دکل‌های برق اختصاص یافت

استاندار قم از شکل نامطلوب طرح کمک وزارت نفت به مسجد مقدس جمکران در فضای مجازی انتقاد کرد و در رابطه با حل معضل خانوارهایی که زیر دکل‌های فشارقوی برق ساکن هستند، گفت: قرار شد دکل‌های برق با هزینه ۱۱۵ میلیارد تومان جابه‌ شوند، ۵۰ درصد این رقم از سوی دولت و مابقی از سوی وزارت نیرو تأمین می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد استاندار قم از نحوه طرح کمک وزارت نفت به مسجد جمکران/ ۱۱۵ میلیارد تومان برای جابه‌جایی دکل‌های برق اختصاص یافت
شناسه : 57571 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص تصمیم استان در زمینه حل معضل خانوارهایی که زیر دکل‌های فشارقوی برق ساکن هستند، اظهار داشت: زمین‌های ۳۲ هکتاری از سوی دولت برای ساماندهی این موضوع در نظر گرفته‌شده است.

وی ابراز کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، با توجه به اینکه اگر این خانوارها جابه‌جا شوند تأمین مسکن برای آنان در این شرایط سخت و با هزینه بسیاری همراه است و خود آنان نیز تمایل به ماندن در همین منطقه دارند؛ در مذاکراتی که با شرکت برق منطقه‌ای تهران داشتیم، قرار شد تا به‌جای جابه‌جا شدن و تخلیه این خانه‌ها، دکل‌های برق جابه‌جا شوند که هزینه جابه‌جایی این دکل‌های برق فشار قوی ۱۱۵ میلیارد تومان است.

استاندار قم افزود: ۵۰ درصد این رقم از سوی دولت و از محل زمین‌های ۳۲ هکتاری و ۵۰ درصد دیگر نیز از سوی وزارت نیرو تأمین می‌شود.

*شکل طرح کمک وزارت نفت به مسجد مقدس جمکران مطلوب نبود

وی همچنین در خصوص موضوع کمک وزارت نفت به مسجد جمکران که در فضای مجازی منتشر شده، با بیان اینکه شکل طرح کمک وزارت نفت به مسجد مقدس جمکران مطلوب نبوده است افزود: مسجد مقدس جمکران همواره در خدمت زائران و مردم است و در طول سال، بیش از ۱۳۰ روز میزبان زائران از سراسر کشور است.

شاهچراغی اضافه کرد: سال‌هاست که شب‌های چهارشنبه هر هفته بسیاری از هیئت‌ها و گروه‌های مذهبی از شهرهای مختلف کشور مقید هستند که به‌صورت خانوادگی و گروهی در مسجد مقدس جمکران حضور یابند و اعمال مسجد را به‌جای بیاورند و به همین دلیل این مسجد در زمینه فراهم آوردن زیرساخت‌های موردنیاز زائران می‌بایست از حمایت‌های ملی برخوردار باشد.

شاهچراغی عنوان داشت: در زمینه حل مشکل و گره مونوریل نیز تصمیماتی که گرفته‌شده است در راستای افزایش ماندگاری زائران حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران بوده و به دنبال آن هستیم تا در پشت مسجد اهل‌البیت(ع) واقع در عوارضی قم، زائرسرا برای زائران احداث و از این طریق مشکل اسکان آنان برطرف شود و از طرفی نیز با راه‌اندازی مونوریل تا حرم مطهر از این طریق بتوانند تردد داشته باشند و ترافیک هسته مرکزی شهر و اطراف حرم مطهر نیز کاسته شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.