فعالیت ۱۸ مرکز آموزش عالی در پردیسان

مدیر منطقه هشت شهرداری قم به فضاهای آموزشی و مذهبی شهرک پردیسان اشاره کرد و گفت: این شهرک بالغ‌بر ۲۳ مسجد فعال، ۴۳ مدرسه و ۱۸ مرکز آموزش عالی دارد و ازنظر فرهنگی از سایر مناطق بالاتر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۱۸ مرکز آموزش عالی در پردیسان
شناسه : 57531 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدحسین علی‌اکبری در دیدار مردمی و چهره به چهره مسئولان استانی و شهری به مناسبت هفته دولت در مسجد امام حسن عسکری(ع) شهرک پردیسان، به ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در این منطقه پرداخت و اظهار داشت: منطقه پردیسان با وسعت بیش از ۳ هزار هکتار یکی از مناطق فعال و درحال‌توسعه در شهر است.

وی با یادآوری مشکلات و چالش‌های منطقه هشت قم افزود: با تغییر مدیریت استانی در شهر اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن بوده و در حوزه مسکن تصمیم‌های خوبی گرفته‌شده و بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی برای شهروندان ساخته می‌شود که پروانه‌های آن در حال صدور است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه مسکن را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: شهر قم در حوزه ساخت مسکن پیشتاز بوده و یک وحدت خوبی بین مدیران شهری و استانی وجود دارد.

وی، بودجه منطقه هشت شهرداری در سال ۱۴۰۱ را بیش از ۱۱۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این ۱۱۱ میلیارد تومان، ۴۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی منطقه است و ولی برای حل مشکلی مانند ۱۵۰ هزار مترمربع پیاده‌رو خاکی عددی حدود ۶۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

علی‌اکبری ادامه داد: با توجه به درآمدهای منطقه، برای شهرداری امکان پیاده‌روسازی نداشته اما در حال تعامل با اداره کل راه و شهرسازی هستیم تا قیر در اختیار شهرداری قرارگرفته و ما اجرای آن را انجام دهیم.

وی پردیسان را یکی از مناطق استاندارد در حوزه فضای سبز دانست و ابراز کرد: پردیسان در حدود ۳۳۸ هکتار فضای سبز داشته و این نشان‌دهنده نشاط و استانداردهای لازم در حوزه فضای سبز است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم، فضاهای آموزشی و مذهبی منطقه هشت را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: پردیسان بالغ‌بر ۲۳ مسجد فعال، ۴۳ مدرسه و ۱۸ مرکز آموزش عالی دارد و ازنظر فرهنگی از سایر مناطق بالاتر است.

وی به اهمیت مدیریت شهر با کمک مراکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: مدیریت شهر با مراکز فرهنگی و مساجد فعال کمک بزرگی بوده و امیدواریم در همه حوزه‌ها با مشرکت فعال مردم موفق باشیم.

علی‌اکبری در ادامه گزارشی از نظافت منطقه ارائه داد و خاطرنشان کرد: روزانه ۶۵ تن زباله از منطقه پردیسان به سایت البرز انتقال داده می‌شود و امسال بر اساس صورت‌وضعیت، ۲۰ میلیارد تومان هزینه نگهداری فضای سبز منطقه بوده و برابر همین عدد هزینه رفت‌وروب و نظافت است.

وی هزینه‌های جاری نگهداری منطقه را بالا برشمرد و مطرح کرد: برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت منطقه برای رفع کمبودها نیاز به همکاری و مشارکت مردم داشته تا بتوانیم بین هزینه‌ها و درآمد منطقه تعادلی برقرار کنیم و منطقه را توسعه دهیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.