ایجاد پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در نقاط مخلتف قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری قم، ساخت و احداث پارکینگ موتورسیکلت در تمام شهر به‌خصوص هسته مرکزی شهر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ایجاد پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در نقاط مخلتف قم
شناسه : 57525 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اهمیت ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری قم، ساخت و احداث پارکینگ موتورسیکلت در تمام شهر به‌خصوص هسته مرکزی شهر است.

وی بابیان موقعیت پارکینگ‌های موتورسوار در مرکز شهر افزود: پارکینگ میدان امام خمینی(ره) با ظرفیت ۳۰۰ موتورسیکلت و میدان ۷۲ تن با ظرفیت ۵۰۰ موتور نیز برای کسانی که قصد رفتن به شهرک‌های صنعتی را دارند در نظر گرفته‌شده و این افراد می‌توانند در این مکان‌ها موتورسیکلت خود را پارک کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: یکی از مشکلات ترافیکی شهر قم تردد و پارک موتورسیکلت‌ها بوده و باید شهروندان از پارکینگ‌ها استفاده کنند که امنیت موتورها نیز با دوربین و بیمه تأمین می‌شود.

وی از افزایش نقاط پارکینگ در سطح شهر خبر داد و گفت: ۸ نقطه که پرتردد بوده و تقاضا برای پارک موتورسیکلت در آن‌ها زیاد است ایجادشده و در هر نقطه‌ای که بر اساس نظر کارشناسان نیاز به پارکینگ داشته باشد، اقدامات لازم انجام می‌شود.

شعبان‌زاده به شهروندان تأکید کرد: با استفاده از پارکینگ‌ها علاوه بر تأمین ایمنی، به ساماندهی ترافیک نیز کمک کرده و می‌توانیم نظم خوبی در مسیر تردد خودروها و عابران پیاده ایجاد کنیم.

وی پارکینگ سرای خورشید را به‌عنوان نمونه موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: با احداث این پارکینگ در سرای خورشید و روبه روی صحن امام جواد(ع) یک کریدور عابر پیاده و یک کریدور پارک موتورسیکلت ایجاد شد و شاهد نظم و ایمنی خوبی در این مسیر هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: شهرداری مناطق در صورت تخلف و پارک موتورسیکلت‌ها در مکان‌های عمومی و خارج از پارکینگ‌ها باید محل را مسدود کرده و مانع پارک غیرمجاز موتورسیکلت‌ها شوند.

وی هزینه پایین پارکینگ‌ها را نقطه قوت این خدمت شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از پارکینگ‌ها در کاهش سرقت بسیار تأثیر داشته و از شهروندان به‌خصوص کسانی که به شهرک شکوهیه مراجعه می‌کنند درخواست می‌کنیم از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.