ایجاد پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در نقاط مخلتف قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به اهمیت ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر گفت: یکی از برنامه‌های شهرداری قم، ساخت و احداث پارکینگ موتورسیکلت در تمام شهر به‌خصوص هسته مرکزی شهر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ایجاد پارکینگ‌های ویژه موتورسیکلت در نقاط مخلتف قم
شناسه : 57525 | انتشار : ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اهمیت ساماندهی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های شهرداری قم، ساخت و احداث پارکینگ موتورسیکلت در تمام شهر به‌خصوص هسته مرکزی شهر است.

وی بابیان موقعیت پارکینگ‌های موتورسوار در مرکز شهر افزود: پارکینگ میدان امام خمینی(ره) با ظرفیت ۳۰۰ موتورسیکلت و میدان ۷۲ تن با ظرفیت ۵۰۰ موتور نیز برای کسانی که قصد رفتن به شهرک‌های صنعتی را دارند در نظر گرفته‌شده و این افراد می‌توانند در این مکان‌ها موتورسیکلت خود را پارک کنند.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: یکی از مشکلات ترافیکی شهر قم تردد و پارک موتورسیکلت‌ها بوده و باید شهروندان از پارکینگ‌ها استفاده کنند که امنیت موتورها نیز با دوربین و بیمه تأمین می‌شود.

وی از افزایش نقاط پارکینگ در سطح شهر خبر داد و گفت: ۸ نقطه که پرتردد بوده و تقاضا برای پارک موتورسیکلت در آن‌ها زیاد است ایجادشده و در هر نقطه‌ای که بر اساس نظر کارشناسان نیاز به پارکینگ داشته باشد، اقدامات لازم انجام می‌شود.

شعبان‌زاده به شهروندان تأکید کرد: با استفاده از پارکینگ‌ها علاوه بر تأمین ایمنی، به ساماندهی ترافیک نیز کمک کرده و می‌توانیم نظم خوبی در مسیر تردد خودروها و عابران پیاده ایجاد کنیم.

وی پارکینگ سرای خورشید را به‌عنوان نمونه موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: با احداث این پارکینگ در سرای خورشید و روبه روی صحن امام جواد(ع) یک کریدور عابر پیاده و یک کریدور پارک موتورسیکلت ایجاد شد و شاهد نظم و ایمنی خوبی در این مسیر هستیم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: شهرداری مناطق در صورت تخلف و پارک موتورسیکلت‌ها در مکان‌های عمومی و خارج از پارکینگ‌ها باید محل را مسدود کرده و مانع پارک غیرمجاز موتورسیکلت‌ها شوند.

وی هزینه پایین پارکینگ‌ها را نقطه قوت این خدمت شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از پارکینگ‌ها در کاهش سرقت بسیار تأثیر داشته و از شهروندان به‌خصوص کسانی که به شهرک شکوهیه مراجعه می‌کنند درخواست می‌کنیم از پارکینگ‌های عمومی استفاده کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.