مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار می شود/ آثار برتر جشنواره به مخاطبان عرضه شود

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم خبر داد و بر لزوم عرضه و نمایش آثار برتر به مخاطبان تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار می شود/ آثار برتر جشنواره به مخاطبان عرضه شود
شناسه : 5642 | انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، اظهار کرد: این جشنواره ملی از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می شود و آثار برگزیده به نمایش در می آیند.

وی در رابطه با تداوم میزبانی قم از جشنواره ملی نماز و نیایش، گفت: مدیران ارشاد قم در سال های اخیر تلاش ارزشمندی داشتند که جشنواره‌ای متناسب با آنچه از قم انتظار می رود، در نظر بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، موضوع نماز و نیایش از نگاه دوربین را به معنای استفاده بهینه از ابزار هنر در معرفی ارزش ها و اعتقادات عنوان کرد و افزود: از آنجا که قم محوریت دینی در کشور دارد، طبیعی است که جشنواره ای متناسب با همین نگاه برگزار شود.

حسینی کاشانی تصریح کرد: همچنین استفاده از توان هنرمندان در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ نماز یکی از وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری تولید فیلم کوتاه درباره نماز را نمی توان نادیده گرفت، افزود: بسیاری از اوقات، یک فیلم کوتاه می تواند خیلی بیشتر از کلام تأثیر داشته باشد و این نشان دهنده جایگاه هنر هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر لزوم تداوم میزبانی قم از جشنواره نماز و نمایش تأکید کرد و افزود: امسال نیز با تلاش انجمن سینمای جوانان قم و حمایت اداره کل، شاهد دریافت آثار خوبی از سراسر کشور با موضوع نماز و نیایش بودیم.

حسینی کاشانی همچنین بر لزوم عرضه و نمایش آثار جشنواره نماز و نیایش به مخاطبان تأکید کرد و گفت: یک حلقه مفقوده‌ای در جشنواره ها داریم که آثار در آرشیو جشنواره‌ها می ماند در حالی که باید تلاش کنیم تا این آثار را از قاب تلویزیون و سینما به مخاطب نشان دهیم.

وی افزود: امیدواریم بستری فراهم شود تا آثار برتر جشنواره نماز و نیایش پیش از فیلم‌ها در سینماها اکران شود و صداوسیما و مراکز استانی نیز آنها را به پخش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اضافه شدن بخش فیلم های یک دقیقه ای موبایلی با موضوع نماز و نیایش در قم، گفت: این ابتکار خیلی خوب و  فیلم هایی که توسط علاقه مندان ارسال شد، محتوای خوبی برای توزیع در فضای مجازی هست.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.