مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خبر داد

هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار می شود/ آثار برتر جشنواره به مخاطبان عرضه شود

شهر بیست/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم خبر داد و بر لزوم عرضه و نمایش آثار برتر به مخاطبان تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین در قم برگزار می شود/ آثار برتر جشنواره به مخاطبان عرضه شود
شناسه : 5642 | انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین، اظهار کرد: این جشنواره ملی از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می شود و آثار برگزیده به نمایش در می آیند.

وی در رابطه با تداوم میزبانی قم از جشنواره ملی نماز و نیایش، گفت: مدیران ارشاد قم در سال های اخیر تلاش ارزشمندی داشتند که جشنواره‌ای متناسب با آنچه از قم انتظار می رود، در نظر بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، موضوع نماز و نیایش از نگاه دوربین را به معنای استفاده بهینه از ابزار هنر در معرفی ارزش ها و اعتقادات عنوان کرد و افزود: از آنجا که قم محوریت دینی در کشور دارد، طبیعی است که جشنواره ای متناسب با همین نگاه برگزار شود.

حسینی کاشانی تصریح کرد: همچنین استفاده از توان هنرمندان در زمینه گسترش و ترویج فرهنگ نماز یکی از وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هست.

وی با بیان اینکه تأثیرگذاری تولید فیلم کوتاه درباره نماز را نمی توان نادیده گرفت، افزود: بسیاری از اوقات، یک فیلم کوتاه می تواند خیلی بیشتر از کلام تأثیر داشته باشد و این نشان دهنده جایگاه هنر هست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بر لزوم تداوم میزبانی قم از جشنواره نماز و نمایش تأکید کرد و افزود: امسال نیز با تلاش انجمن سینمای جوانان قم و حمایت اداره کل، شاهد دریافت آثار خوبی از سراسر کشور با موضوع نماز و نیایش بودیم.

حسینی کاشانی همچنین بر لزوم عرضه و نمایش آثار جشنواره نماز و نیایش به مخاطبان تأکید کرد و گفت: یک حلقه مفقوده‌ای در جشنواره ها داریم که آثار در آرشیو جشنواره‌ها می ماند در حالی که باید تلاش کنیم تا این آثار را از قاب تلویزیون و سینما به مخاطب نشان دهیم.

وی افزود: امیدواریم بستری فراهم شود تا آثار برتر جشنواره نماز و نیایش پیش از فیلم‌ها در سینماها اکران شود و صداوسیما و مراکز استانی نیز آنها را به پخش کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به اضافه شدن بخش فیلم های یک دقیقه ای موبایلی با موضوع نماز و نیایش در قم، گفت: این ابتکار خیلی خوب و  فیلم هایی که توسط علاقه مندان ارسال شد، محتوای خوبی برای توزیع در فضای مجازی هست.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.