بررسی طرح احداث زیرگذر خیابان امام خمینی در شورای ترافیک

در جلسه شورای ترافیک طرح احداث زیرگذر خیابان امام خمینی(ره) مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بررسی طرح احداث زیرگذر خیابان امام خمینی در شورای ترافیک
شناسه : 56140 | انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جلسه شورای ترافیک استان به ریاست ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، عباس ذاکریان فرماندار، مدیران عامل سازمان‌های حوزه حمل‌ونقل شهرداری قم، صفوی مدیرکل مهندسی و امور اجرایی ترافیک شهرداری و سایر اعضای شورا در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم برگزار شد.

سرهنگ وحید مقدم دبیر شورای ترافیک استان قم در ابتدای این جلسه، با اشاره به حجم بالای ترددها در تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: ایجاد ضوابط و محدودیت‌های ترافیکی جهت حضور در سطح معابر و خیابان‌های شهری به همراه بهبود شرایط برای عزاداران در دستور کار شورای ترافیک استان قرار داشت.

در ادامه این جلسه طرح احداث زیرگذر خیابان امام خمینی(ره) و ایجاد ارتباط با خیابان زینبیه مورد بررسی قرار گرفت که در خلال آن، از تعیین تکلیف مالکیت، محدودیت حریم و طرح‌های توسعه‌ای راه‌آهن به‌عنوان سه مسئله اساسی در قبال آن یاد شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد تا ظرف دو هفته آینده جلسه‌ای با حضور مدیران راه‌آهن، شهرداری و دفتر فنی استانداری قم برای تصمیم‌گیری و بررسی‌های کارشناسی این محور صورت بگیرد.

همچنین سید رضا حسینی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری قم طی سخنانی از ورود برخی شرکت‌های مسافربری فاقد تجهیزات و زیرساخت‌های لازم در حوزه مسافربری انتقاد کرد.

وی ادامه داد: وجود دلالی در حمل مسافر از معضلات اساسی و مهم قم در مدیریت مسافر و ترافیک در مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری قم خاطرنشان کرد: برای خدمات‌رسانی ثابت اتوبوس‌رانی به شهرهایی مانند اصفهان و سایر استان‌های حوزه جنوبی کشور لازم است تا از توان چند شرکت قدرتمند با توان فنی و زیرساختی بالا استفاده شود.

بررسی طرح احداث زیرگذر خیابان امام خمینی در شورای ترافیک

در ادامه ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم اظهار داشت: سازمان ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری قم برای مدیریت مطلوب‌تر ترافیک عبوری در مناسبت‌های مختلف همکاری لازم را با پلیس راهور استان داشته باشد.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی در قم، ادامه داد: موازی کاری و جزیره‌ای عمل کردن، مشکل و معضل اصلی در زمینه‌های امنیتی، خدماتی، ترافیکی، فرهنگی و … است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم ابراز کرد: ناهماهنگی بین دستگاهی در خدمات‌رسانی و در کنار مشکلات زیرساختی سبب ایجاد نارضایتی در بین بسیاری از زائران و مسافران ورودی به شهر قم شده است.

وی وجود برخی مشکلات در جابه‌جایی مسافران راه‌آهن از ایستگاه محمدیه به داخل شهر را مورد توجه قرار داد و افزود: در این خصوص لازم است همکاری و تعاملات بین شهرداری و راه‌آهن صورت بگیرد.

معتمدی با اشاره به ریشه بخش مهمی از مشکلات زیرساختی و مدیریتی جامعه، ادامه داد: تا زمانی که نگاه بخشی در بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد، امکان بهبود وضعیت بسیار دشوار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم تصریح کرد: با راه‌اندازی قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان در کنار پیش‌بینی برخی تدابیر جهت اتصال بین چشمه‌های حمل مسافر، بخش زیادی از مشکلات کنونی جابه‌جایی مسافر از طریق راه‌آهن برطرف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به طرح زیرگذر خیابان امام خمینی(ره) و ایجاد ارتباط با خیابان زینبیه، ابراز داشت: مشاور این طرح در صورت نهایی شدن نقشه کنونی، باید طرح‌های توسعه راه‌آهن را مدنظر داشته باشد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.