افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور/ بیشترین طلاق‌ها به قشر ثروتمند اختصاص دارد

معاون وزیر کشور با ابراز تأسف از اینکه آسیب‌های اجتماعی در حال رشد است، گفت: اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و حاشیه نشینی، پنج آسیب مهم اجتماعی به شمار می‌رود که سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش آسیب‌های اجتماعی در کشور/ بیشترین طلاق‌ها به قشر ثروتمند اختصاص دارد
شناسه : 55834 | انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، محمد عباسی در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ضمن ارائه گزارش از روند فعالیت‌های معاونت امور اجتماعی وزارت کشور، اظهار کرد: با توجه به بررسی آسیب‌های اجتماعی، پنج آسیب بسیار مهم اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، کودکان کار و حاشیه نشینی از بیشترین مواردی است که سلامت روانی جامعه را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت فعلی به مسائل فرهنگی بسیار گسترده است و مرکز رصد اجتماعی با همکاری دیگر ارگان های و سازمان های مختلف تشکیل شده و سنجش‌ها و پالایش‌های اجتماعی این مراکز به بخش مرکزی رصد اجتماعی منتقل و موردتحلیل قرار می‌گیرد.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی در حال رشد است و عده‌ای بدون در نظر گرفتن ریشه‌ها و علل اصلی این آسیب‌ها، آنها را با فقر و بیکاری مرتبط می‌دانند اما ۶۵ درصد معتادین غیرمتجاهر از شاغلین بوده و بیشترین طلاق‌ها نیز در میان قشر ثروتمند است.

رئیس سازمان امور اجتماعی تاکید کرد: ریشه‌یابی دلایل اصلی آسیب‌های مهم اجتماعی به صورت متمرکز در حال رصد است و امیدواریم تمامی توجهات به سمت آسیب‌های اجتماعی جلب شود و با کار جهادی و شبانه‌روزی نسبت به کاهش این آسیب‌ها اقدام کنیم.

*لزوم پرهیز از موازی‌کاری و امور حاشیه‌ای 

آیت الله سید محمد سعیدی نیز طی سخنانی اظهار کرد: کارهای این معاونت باید منطبق و متناسب با تشکیلات نظام باشد و از موازی کاری و امور حاشیه‌ای پرهیز شود.

وی افزود: سلامت کار، نظم و هماهنگی بین ارگان های مربوطه از اصول بسیار مهم در امور اجتماعی است که غفلت از این اصول می تواند آسیب های جدی به اصل کار وارد کند.

تولیت حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: نقش مدیران باتجربه، جا افتاده، مدبر و هماهنگ کننده در پیشرفت و انسجام کارها بسیار مهم است.

امام جمعه قم یادآور شد: خروجی کارها از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین مسائل در امور اجتماعی است به همین خاطر باید از همان ابتدا روی خروجی کار تفکر و تامل شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.