هوای قم خطرناک شد

در حالی آلودگی هوا در شهر قم در وضعیت خطرناک قرار گرفت که شهروندان قمی در ۱۳۰ روز گذشته، ۵۱ روز هوای ناسالم تنفس کرده‌اند و مسئولان باید برای این بحران فکری کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هوای قم خطرناک شد
شناسه : 55549 | انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وضعیت آلودگی هوا در شهر قم در وضعیت خطرناک قرار داشته و امروز نخستین روز خطرناک از ابتدای سال جاری است.

وی افزود: متأسفانه با افزایش شدید گرد و غبار و غلظت ذرات کمتر از ۱۰ و کمتر از ۲.۵ میکرون و تشدید گرما و رطوبت، وضعیت هوا در شهر قم بسیار نامطلوب است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری، امروز نخستین روز خطرناک به لحاظ آلودگی هوا در شهر قم به ثبت رسیده است، خاطرنشان کرد: شهروندان قمی در ۱۳۰ روز گذشته، ۵۱ روز هوای ناسالم تنفس کرده اند و این یک بحران جدی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم ادامه داد: در وضعیت کنونی هوا، افراد باید از هرگونه فعالیت خارج از منزل خودداری کنند.

از ابتدای سال جاری تا امروز، هوای شهر قم ۷ روز در وضعیت پاک، ۷۲ روز در وضعیت قابل قبول، ۳۲ روز در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس، ۱۶ روز در وضعیت ناسالم برای عموم مردم، ۲ روز در وضعیت بسیار ناسالم و یک روز در وضعیت خطرناک قرار داشته است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.