احمدرضا داوری:

سینماگر انقلاب و دفاع مقدس همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده/ باید تلاش کنیم سینمای دفاع مقدس روی پای خود بایستد

شهر بیست/ این تهیه کننده و فیلمساز گفت: سینماگری که در زمینه موضوعات انقلاب و دفاع مقدس کار می کند، همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده تا کاری به او سفارش داده شود و این مسئله موجب فاصله گرفتن از سینمای مستقل شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینماگر انقلاب و دفاع مقدس همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده/ باید تلاش کنیم سینمای دفاع مقدس روی پای خود بایستد
شناسه : 5523 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، احمدرضا داوری پنجشنبه در آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری قم همیشه در گردهمایی هنرمندان پیشقدم بوده و افتخار دیدار با فیلمسازان استان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به مختصات سینمای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: معمولاً آنچه که از سینمای انقلاب و دفاع مقدس می شناسیم به عنوان یک ژانر هست که مختصات خودش را در ساختار از نظر شخصیت پردازی، تعلق به جغرافیا و زمان خاص دارد. 

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه تعلق سینمای انقلاب و دفاع مقدس به مبنای ایدئولوژیک از ژانر بودن آن بسیار مهمتر است، تصریح کرد: سینمای انقلاب و دفاع مقدس مبنای اعتقادی به عدالت طلبی، ظلم ستیزی، آزادی خواهی و کرامت انسانی در سایه الطاف الهی و رهنمودهای مذهبی است. بر اساس این مبنای ایدئولوژیک، این فرم و شکل از هنرمندان و هنر اصیل نسبت به سایر اشکال آن متمایز می شوند.

داوری تصریح کرد: انتظار می رود که فیلمسازان جوان این عرصه، با توجه به این رویکرد، نیازهای فکری خود را جست وجو کنند و مدیران هنری و فرهنگی هم به این نیاز پاسخ دهند.

وی افزود: آنچه که ما در این ۴۰ سال انجام دادیم همیشه مورد تحلیل و نگرش است اما آنچه در ۴۰ سال آینده باید انجام دهیم دغدغه اصلی همه هنرمندان است که در زمینه سینمای انقلاب و دفاع مقدس، هنوز چه بخش هایی مغفول مانده تا سینماگران و هنرمندان به آن بپردازند.

این فیلمساز قمی تصریح کرد: سینماگری که در زمینه موضوعات انقلاب و دفاع مقدس کار می کند، همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده تا کاری به او سفارش داده شود و به همین دلیل از سینمای مستقل فاصله داشته و به نوعی خودش را پیشرو یک سری از تفکرات و برداشت های رسمی از ماجراها کرده که از ذات هنر و هنرمند به دور است.

داوری افزود: پیشهاد می‌کنم با افزودن دانش در این مقوله، حتما سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به سمتی ببریم که روی پای خود بایستد و ارتباط کافی را با مخاطب خود پیدا کند؛ در این صورت می تواند به عنوان سینمای خلاق و بی نیاز از حمایت های فوق العاده، مطرح شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه فیلمسازان درخواست می کنم که بخشی از وقت و انرژی خود را معطوف به این مسئله کنند که چطور می توانیم سینمای دفاع مقدس و انقلاب را روی پای خود نگه داریم بدون اینکه نیاز باشد از آن حمایت فوق العاده شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.