احمدرضا داوری:

سینماگر انقلاب و دفاع مقدس همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده/ باید تلاش کنیم سینمای دفاع مقدس روی پای خود بایستد

شهر بیست/ این تهیه کننده و فیلمساز گفت: سینماگری که در زمینه موضوعات انقلاب و دفاع مقدس کار می کند، همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده تا کاری به او سفارش داده شود و این مسئله موجب فاصله گرفتن از سینمای مستقل شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینماگر انقلاب و دفاع مقدس همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده/ باید تلاش کنیم سینمای دفاع مقدس روی پای خود بایستد
شناسه : 5523 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، احمدرضا داوری پنجشنبه در آیین بزرگداشت «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» که در مرکز همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری قم همیشه در گردهمایی هنرمندان پیشقدم بوده و افتخار دیدار با فیلمسازان استان را فراهم کرده است.

وی با اشاره به مختصات سینمای انقلاب و دفاع مقدس، گفت: معمولاً آنچه که از سینمای انقلاب و دفاع مقدس می شناسیم به عنوان یک ژانر هست که مختصات خودش را در ساختار از نظر شخصیت پردازی، تعلق به جغرافیا و زمان خاص دارد. 

این کارگردان سینما و تلویزیون با بیان اینکه تعلق سینمای انقلاب و دفاع مقدس به مبنای ایدئولوژیک از ژانر بودن آن بسیار مهمتر است، تصریح کرد: سینمای انقلاب و دفاع مقدس مبنای اعتقادی به عدالت طلبی، ظلم ستیزی، آزادی خواهی و کرامت انسانی در سایه الطاف الهی و رهنمودهای مذهبی است. بر اساس این مبنای ایدئولوژیک، این فرم و شکل از هنرمندان و هنر اصیل نسبت به سایر اشکال آن متمایز می شوند.

داوری تصریح کرد: انتظار می رود که فیلمسازان جوان این عرصه، با توجه به این رویکرد، نیازهای فکری خود را جست وجو کنند و مدیران هنری و فرهنگی هم به این نیاز پاسخ دهند.

وی افزود: آنچه که ما در این ۴۰ سال انجام دادیم همیشه مورد تحلیل و نگرش است اما آنچه در ۴۰ سال آینده باید انجام دهیم دغدغه اصلی همه هنرمندان است که در زمینه سینمای انقلاب و دفاع مقدس، هنوز چه بخش هایی مغفول مانده تا سینماگران و هنرمندان به آن بپردازند.

این فیلمساز قمی تصریح کرد: سینماگری که در زمینه موضوعات انقلاب و دفاع مقدس کار می کند، همیشه معطل مدیران فرهنگی بوده تا کاری به او سفارش داده شود و به همین دلیل از سینمای مستقل فاصله داشته و به نوعی خودش را پیشرو یک سری از تفکرات و برداشت های رسمی از ماجراها کرده که از ذات هنر و هنرمند به دور است.

داوری افزود: پیشهاد می‌کنم با افزودن دانش در این مقوله، حتما سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به سمتی ببریم که روی پای خود بایستد و ارتباط کافی را با مخاطب خود پیدا کند؛ در این صورت می تواند به عنوان سینمای خلاق و بی نیاز از حمایت های فوق العاده، مطرح شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه فیلمسازان درخواست می کنم که بخشی از وقت و انرژی خود را معطوف به این مسئله کنند که چطور می توانیم سینمای دفاع مقدس و انقلاب را روی پای خود نگه داریم بدون اینکه نیاز باشد از آن حمایت فوق العاده شود.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.