ضرورت مدیریت ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در قم

استاندار قم با تأکید بر ضرورت مدیریت گرد و غبار در قم به عنوان یک موضوع اساسی و مهم، گفت: متأسفانه امروز ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در استان وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت مدیریت ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در قم
شناسه : 54587 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سید محمد تقی شاهچراغی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در سفر استانی رئیس جمهور به قم به موضوعات محیط زیستی کمتر پرداخته شد که دستگاه‌های مسئول در این حوزه از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و هواشناسی باید پیشنهادهای کارشناسی خود را در راستای حل معضل گرد و غبار در استان قم تدوین تا به عنوان متمم سفر به نهاد ریاست جمهوری ارائه شود.

وی عنوان داشت: مدیریت گرد و غبار موضوع اساسی و مهم است و متأسفانه امروز ۳۰ هزار هکتار کانون گرد و غبار فعال در استان قم داریم که می‌بایست مدیریت شوند.

شاهچراغی همچنین با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان قم بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و نیز تکمیل واکسیناسیون عموم مردم به خصوص دانش آموزان تاکید کرد.

تولید سالانه ۱۲ هزار تن گرد و غبار در قم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم نیز در این جلسه اظهار داشت: معضل گرد و غبار استان قم هم اکنون ناشی از کانون‌های داخلی از سمت دشت مسیله است.

سیدرضا موسوی مشکینی با بیان اینکه ۳۰ هزار هکتار کانون فعال گرد و غبار در استان قم داریم افزود: این کانون‌های گرد و غبار مستعد، سالانه ۱۲ هزار تن گرد و غبار تولید می‌کنند و موجب بروز آلودگی هوای استان قم می‌شود.

رکود تاریخی روزهای ناسالم در قم

مدیرکل هواشناسی قم نیز در این جلسه بیان کرد: میانگین بارش سال آبی جاری استان نسبت به میانگین بلندمدت ۲۲ درصد کاهش یافته است.

مهران حیدری افزود: ۹۹ درصد از مناطق مختلف استان قم با انواع خشکسالی درگیر است که یکی از عوامل مهم آن تغییرات دمایی و اقلیمی است؛ دمای قم در مقایسه با میزان بلند مدت یک درجه افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری ۱۹ روز همراه با گرد و غبار بوده که رکودی تاریخی در میزان روزهای ناسالم را در قم ثبت کرده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.