پروژه فرودگاه قم باید از بن‌بست خارج شود

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مترو، مونوریل و فرودگاه سه طرح کلان قم است که نسبت به آنها تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: داشتن فرودگاه برای قم یک ضرورت است و باید وضعیت این پروژه از بن بست کنونی خارج شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پروژه فرودگاه قم باید از بن‌بست خارج شود
شناسه : 54488 | انتشار : ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید صولت مرتضوی روز سه شنبه در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، با بیان اینکه حدود ۱۵ کیلومتر ریل متروکه در قم در حال جمع آوری است، گفت: محوطه اطراف ریل‌های متروکه قم که سال‌ها مغفول مانده بزودی توسط شهرداری قم به بلوار سبز مفرح شهری تبدیل خواهد شد. 

وی بیان کرد: در قالب سفر سال گذشته رئیس جمهور به قم مصوبات و تصمیمات خوبی در حوزه‌های مختلف تصویب شده است و سال ۱۴۰۰، ۲۶ درصد بیشتر از  تعهدات انجام شده سفر رئیس جمهوری اعتبار به این استان اختصاص یافته است.

مرتضوی اظهار داشت: راه اندازی کارخانه چادر مشکی با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ ملیون متر مربع پارچه  از طرح‌های شاخص استانی در قالب سرمایه گذاری ۳۲ میلیون دلاری است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: با راه اندازی کارخانه چادر مشکی قم، شهرکرد و اصفهان نیاز کشور به صورت کامل برطرف می‌شود.

وی یادآور شد: هم اکنون برای ۵۰ درصد متقاضیان زمین در طرح نهضت ملی زمین تأمین شده و با الحاق اراضی ۵۶۰ زمین مورد نیاز برای سایر متقاضیان نیز برطرف خواهد شد.

مرتضوی افزود: برای ساماندهی ضلع شرقی حرم مطهر نیز تصمیمات خوبی در قالب سفر رئیس جمهوری گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مترو، مونوریل و فرودگاه سه طرح کلان قم است که در این سفر نسبت به آنها تصمیم‌گیری می‌شود، اضافه کرد: داشتن فرودگاه برای قم یک ضرورت است و باید وضعیت این پروژه از بن بست کنونی خارج شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر مدیریت وضعیت مونوریل قم ابراز داشت: یکی از اولویت‌های و سیاست‌های دولت احیای دریاچه نمک است و هم اکنون یک ماده قانونی در خصوص آن فعال شده است.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.