رسیدگی به ۶۲ هزار پرونده کیفری در دادسرای قم/ حمل‌کنندگان سلاح سرد بازداشت می‌شوند

دادستان قم، حمل چاقو را زمینه‌ساز بسیاری از جرائم و آسیب‌ها بویژه در میان نوجوانان دانست و گفت: در سال گذشته ۱۰۲ نفر و در سال جاری ۳۸ نفر صرفاً به‌دلیل حمل چاقو و عنوان مجرمانه تهیه وسیله ارتکاب جرم بازداشت و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رسیدگی به ۶۲ هزار پرونده کیفری در دادسرای قم/ حمل‌کنندگان سلاح سرد بازداشت می‌شوند
شناسه : 53994 | انتشار : ۰۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، حجت‌الاسلام حسن غریب دادستان قم در گفت‌وگویی به مناسبت هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰، ۶۲ هزار پرونده کیفری و ۲۴ هزار پرونده اجرای احکام کیفری وارد دادسرای قم و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی، حمل چاقو را زمینه‌ساز بسیاری از جرائم و آسیب‌ها بویژه در میان نوجوانان دانست و گفت: در سال گذشته ۱۰۲ نفر و در سال جاری ۳۸ نفر صرفاً با حمل چاقو و عنوان مجرمانه تهیه وسیله ارتکاب جرم بازداشت و پرونده قضایی برای آنها تشکیل شده است که نشانگر برخورد جدی دادستانی با جرائم خشن و ایجاد ناامنی در جامعه است.

دادستان قم با بیان اینکه برای رسیدگی به جرائم مواد مخدر، دادسرا، معاون و شعب ویژه اختصاص یافته است، گفت: ۸ هزار نفر در موضوع جرائم مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ به مجموعه دادسرای انقلاب مراجعه و مدیریت شده‌اند و در سال گذشته، ۱۰۶ طرح پاک‌سازی در استان اجرا شد که منجر به کشف ۴۴۷۰ کیلوگرم تریاک و مشتقات آن و ۵۴ کیلوگرم هروئین و شیشه شده است.

این مقام قضایی، طرح نظارت و مدیریت خانواده‌ها در ترک اعتیاد عضو مبتلا را اولویت دستگاه قضا عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در استان قم، با معرفی فرد معتاد فاقد سابقه به دادسرای قم، پس از انجام مشاوره روانپزشکی، برای ترک اعتیاد آنان تحت مدیریت و نظارت خانواده و حمایت دادسرا اقدام می‌شود و طی ۴ تا ۸ هفته متوالی برای تست اعتیاد به دادسرا مراجعه می‌کنند و در صورت عدم مراجعه و یا مثبت بودن تست‌ها، به مراکز ترک اعتیاد معرفی می‌شوند که در سال گذشته حدود ۳۲۸۰ نفر به مراکز ترک اعتیاد هدایت و ۱۸۰۰ نفر مورد خودکنترلی و تحت نظارت خانواده قرار گرفتند.

دادستان قم با اعلام اینکه اقدامات قاطع استان و اجرای احکام قضایی در برخورد با قاچاقچیان منجر به تغییر مرکز بارانداز مواد مخدر از قم به استان‌های همجوار شده است از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک توزیع و عرضه مواد مخدر را به دادستانی استان گزارش دهند.

غریب در ادامه با هشدار مجدد به شهروندان در خصوص پرهیز از سرمایه گذاری در شرکت‌های مدعی پرداخت سود تضمینی ماهیانه گفت: این شرکت‌ها اقدام به جذب سرمایه‌های مردمی با وعده پرداخت سودهای غیرمتعارف ماهیانه تحت یک فعالیت اقتصادی صوری می‌کنند و اغلب بدون فعالیت اقتصادی سود ده از طریق جذب سرمایه‌های جدید، سودهای وعده داده شده را پرداخت و در نهایت این چرخه مالی، ورشکسته می‌شوند.

دادستان قم، برخورد با مسئله ناهنجاری‌های اخلاقی و حجاب و عفاف را نیازمند عزم جدی همه دستگاه‌های متولی و جامعه متدینان دانست و گفت: گرچه دادستانی اقدامات جدی در زمینه برخورد با هنجارشکنان داشته است اما برخورد قانونی باید در کنار فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی دستگاه‌های فرهنگی متولی استان و صدا و سیما صورت بگیرد.

این مقام قضایی، عملکرد دادستانی قم در حوزه حفظ و صیانت از حقوق عامه را قابل توجه خواند و مقابله با تغییر کاربری، رفع تصرفات اراضی ملی، صیانت از منابع انرژی، تأمین نظم و امنیت عمومی، حفظ سلامت و بهداشت عمومی، نظارت بر تأمین مایحتاج عمومی و تنظیم بازار و اخلال در عرضه مواد غذایی را از برخی اقدامات دادستانی در حوزه حقوق عامه عنوان کرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.