کتاب «مرغداری در میدان جنگ» رونمایی شد

کتاب «مرغداری در میدان جنگ» شامل قصه‌ها و روایت‌های طنز رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) قم از جمله آقایان محسن دلپاک، رضا سفیدابی، حبیب زمانی، حسن کرزه‌بر، تقی عابدی، علی شفیعی، علی خاکباز، حسین بوجار، ناصر حمزه‌ای، علی شریفی و باقر سنگ‌تراشان به قلم سید سعید هاشمی منتشر و رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «مرغداری در میدان جنگ» رونمایی شد
شناسه : 53918 | انتشار : ۰۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مرکز خبر مسجد جمکران، مراسم رونمایی از دو کتاب «مرغداری در میدان جنگ» و «جنگ پر ملات» در انتشارات کتاب جمکران با حضور نویسندگان دو اثر و شاعر و طنزپرداز آقای عباس احمدی، سرهنگ بادینلو معاون فرهنگی هنری سپاه استان قم، علی اکبر خوش گفتار دبیر کنگره شهدای استان قم، حجت الاسلام علی لقمان پور مدر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سرهنگ سید مجتبی اشرفی معاون هماهنگ کننده ناجا، حجت الاسلام دکتر بهداروند از اساتید تاریخ شفاهی و جمعی از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم «سیدسعید هاشمی» نویسنده کتاب «مرغداری در میدان جنگ» گفت: کتاب من خاطره نگاری نیست. داستان است براساس خاطرات رزمندگان قم که با الهام از آثار آقای محمدرضا کاتب که از طنزنویسان دوران جنگ بود نوشتم. اولین نویسنده‌ای که از شادی‌ها در جنگ در کیهان بچه‌ها نوشت.

«فاطمه تقی زاده» که دبیر بخش طنز ادبیات پایداری نشر جمکران نیز هست ضمن بیان تاریخچه‌ای از تشکیل بخش طنز و چگونگی سوژه یابی و دسته بندی موضوعات مصاحبه ها با رزمندگان از ضرورت طنزنویسی و ورود به عرصه های جدیدتر برای مخاطب کودک و نوجوان برای اشنایی با دفاع مقدس گفت.

«علی اکبر خوش‌گفتار» دبیر کنگره شهدای استان قم هم در ادامه این برنامه ضمن تشکر از دست اندرکاران نشر خاطرات رزمندگان، از اهمیت روایتگری و لزوم صبر در این زمینه برای ارائه درست ترین مطالب به مخاطبان سخن گفت.

همچنین خادمان حرم رضوی با در دست داشتن پرچم متبرک شده حرم مطهر آن امام رئوف، فضای جلسه و مهمانان را عطرآگین کردند و سپس با اهدای هدایایی به نویسنگان و امضای یادگاری رزمندگان بر تابلو دو اثر، مراسم به پایان رسید.

کتاب «مرغداری در میدان جنگ» رونمایی شد

کتاب «مرغداری در میدان جنگ» به قلم «سید سعید هاشمی» و با تصویرگری «اسماعیل چشم‌رخ» و کتاب «جنگ پر ملات» به قلم «فاطمه تقی زاده» و با تصویرگری «کوثر رضایی» به تازگی توسط انتشارات کتاب جمکران وارد بازار نشر شده است.

خاطرنشان می‌شود پاییز سال ۱۳۹۹ طی همکاری ستاد ملی کنگره شهدای استان قم و انتشارات کتاب جمکران ده‌ها تن از رزمندگان دوران دفاع مقدس به ویژه رزمندگان لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب (ع) قم گرد هم آمدند تا بعد از روزها و ساعت‌ها مصاحبه، خاطرات‌شان جمع‌آوری و تبدیل به کتاب شود که از این میان تعدادی از آن ها تبدیل به آثاری طنز از دوران جنگ تحمیلی شدند. 

کتاب «مرغداری در میدان جنگ» بر اساس خاطرات طنز رزمندگان لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب (ع) در طول هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است.

راویان خاطرات «مرغداری در میدان جنگ» رزمندگان، محسن دلپاک، رضا سفیدابی، حبیب زمانی، حسن کرزه‌بر، تقی عابدی، علی شفیعی، علی خاکباز، حسین بوجار، ناصر حمزه‌ای، علی شریفی و باقر سنگ‌تراشان هستند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «با تعجب به سید و دور و برش نگاه کردم. گفتم: «تخم مرغ کو؟ من که چیزی نمی‌بینم. نکنه داری زور می‌زنی که خودت تخم بذاری؟»

سید با خنده گفت: «منتظر باش و ببین!»

هنوز این جمله از دهانش بیرون نیامده بود که یک‌دفعه صدایی به گوشمان خورد.

ـ ای وای! خفه شدم! خدا بگم چه‌کارتون کنه! این دیگه چی بود؟ وای! الان سکته می‌کنم!

سرم را برگرداندم. سه تا از بچه‌های مرکز پیام از ساختمانشان بیرون آمده بودند و افتاده بودند کف زمین خاکی. یکی‌شان بالا آورده بود و دوتای دیگر، دهانشان کف کرده بود. نفر سوم، هی داد می‌زد: «ای وای! پدرتون رو در می‌آرم! این چه تخم مرغی بود! انگار فاسد شده بود! وای! دل و روده‌ام اومد بالا!»

برادر رسولی با شنیدن صدای بچه‌ها، با شتاب از سنگرش بیرون آمد و رفت طرف آن‌ها.»

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.