جشن همبستگی خیرین برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند قمی برگزار شد

جشن همبستگی خیرین به‌منظور تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند استان قم با حضور محمدرضا طالقانی، مهران رجبی و جمعی از خیرین قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشن همبستگی خیرین برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند قمی برگزار شد
شناسه : 53739 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، جشن همبستگی خیرین استان قم همانند رسم هرساله توسط هیئت یا زهرا(س) در راستای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند شامگاه شنبه در هتل ونوس قم برگزار شد.

در این مراسم جمعی از خیرین استان قم، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان استان و دست اندرکاران مجموعه‌های خیریه و فعالان این عرصه حضور داشتند.

پیشکسوت کشتی کشور در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: بنده از دوران کودکی و نوجوانی به دلیل آنکه در یکی از محلات کم برخوردار تهران زندگی می‌کردیم، با مشکلات افراد بی بضاعت آشنا هستم و پدرم همواره نسبت به کمک کردن به دیگران تاکید داشت و همین امر موجب شد تا در این مسیر قرار گیریم.

محمد رضا طالقانی با بیان اینکه در دین اسلام، نسبت به دستگیری از نیازمندان تأکیدات فراوانی شده است افزود: حضرت زهرا (س) در شب عروسی خود لباسش را به فقرا اهدا کردند و همین سیره اهل بیت (ع) موجب شد تا ما نیز وقتی این داستان‌ها را از زندگی آن بزرگواران از زبان علما در منبرها شنیدیم در مسیر کارهای خیر باشیم و در حقیقت به این کارها وابسته شدیم.

وی ابراز داشت: افتخار ما ایرانی‌ها این است که خود را خادم آستان رضوی و خواهرشان حضرت معصومه (س) می‌دانیم و در این دو سه سالی که به دلیل شیوع کرونا اینگونه محافل برگزار نشده بود؛ این شرایط برایمان سخت بود و حس می‌کنیم کمیت مان در زندگی بدون حضور در اینگونه مراسمات خیریه لنگ می‌زند.

طالقانی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: امروز شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و بسیاری از مردم نیازمندان و فقرا در سختی روزگار خود را سپری می‌کنند.

پیشکسوت کشتی کشور ادامه داد: این امر مناسب نیست که در جامعه اسلامی دختری به دلیل آنکه نمی‌تواند جهیزیه زندگی خود را تهیه کند به خانه بخت نرود.

وی افزود: ما آبروی خود را در این مسیر گذاشته‌ایم و به یاری همه خیرین وظیفه داریم تا از افراد نیازمند و با آبرو دستگیری کنیم.

وی گفت: کسانی در زندگی دنیوی خود موفق هستند که دستشان در دست نیازمندان باشد، چرا که خداوند این کار را بسیار دوست دارد و فرصت زندگی دنیوی بسیار اندک است و باید برای دنیای آخرت خود قدم برداریم.

جشن همبستگی خیرین برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند قمی برگزار شد

آنچه خداوند به انسان عطا کرده برای بخشش است

طالقانی با بیان اینکه آنچه خداوند به انسان عطا کرده برای بخشش است افزود: باید امانت‌هایی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است در مسیر رضایت پروردگار هزینه کنیم

مهران رجبی از بازیگران سینما، تلویزیون و تئاتر کشور نیز در این مراسم اظهار داشت: شرکت در اینگونه مراسمات همواره برایمان امیدآفرین و انگیزه بخش بوده است و امیدواریم خداوند به کسب و کار خیرین در تمامی کشور برکت روزافزون دهد تا در مسیر کمک به مردم مستمند؛ گام‌های بلندی بردارند.

وی بیان داشت: برپایی این دورهمی ها در واقع بهانه است برای اینکه انسان بخشش و کرامت را تمرین کند و در حد وسع خود نیاز دیگران را برطرف کند.

رجبی افزود: برای من توفیقی است که در سال‌های اخیر در برنامه جشن همبستگی هیئت یا زهرا(س) شرکت کرده‌ام و به همت خیرین کمک‌های قابل توجهی برای ازدواج زوج‌های جوان نیازمند جمع آوری می‌شود.

بازیگر سینما و تلویزیون افزود: در این مسیر هر چه داریم باید به میدان بیاوریم چرا که آنچه برای انسان می‌ماند برداشتن همین قدم‌های خیر است.

رجبی ابراز داشت: در این سال‌های که وضعیت اقتصادی کشور نیز سخت‌تر شده است باید بیشتر به فکر اقشار نیازمند باشیم و افراد آبرومند بسیاری در جامعه هستند که به سختی زندگی خود را تأمین می‌کنند و هزینه اجازه خانه‌ها و سایر مایحتاج زندگی بالا است.

وی در ادامه بیان داشت: سال‌های گذشته در شهر قم در خصوص وقف در حال تهیه برنامه‌ای بودیم که یک گروه گردشگری سوئیسی نیز در محل اقامت ما حضور داشتند و از کارگردان برنامه خواستم تا اگر امکان دارد با این افراد در خصوص وقف صحبت کنیم که آیا در کشور و فرهنگ آنان چیزی به این عنوان وجود دارد یا خیر که وقتی این موضوع را از بزرگ‌تر آن گروه سوئیسی پرسیدیم با تعجب به ما نگاه کرد و گفت مگر انسان دیوانه است که مال خود را به دیگران بدهد و این کار برای آنان باور پذیر نبود که بسیاری از شیعیان در ایران و جهان بخشی از مال و دارایی خود را برای رضای پروردگار و اینکه صدقه‌ای جاریه از خود به جای بگذارند وقف می‌کنند.

جشن همبستگی خیرین برای تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند قمی برگزار شد

بسیاری از مراجع خرج سهم سادات و امام را بر عهده خود فرد گذاشته است

حجت الاسلام سید محمدحسین صدر نیز در این مراسم در خصوص موضوع خمس اظهار داشت: خمس در اصطلاح شرع، حقی است از مازدا درآمد یک سال که خروج آن از مال، واجب بوده و به دو قسمت تقسیم می‌شود که یک قسمت آن سهم امام است و قسمت دیگر آن سهم سادات می‌باشد و هر فرد بالغی لازم است روزی را برای محاسبه سال خمسی خود قرار دهد.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: قسمتی از خمس سهم سادات فقیر است از یتیمان، مستمندان، درماندگان در سفر؛ که بسیاری از فقها فرموده‌اند سهم سادات را شخص خمس دهنده خود می‌تواند به این گونه از سادات بدهد و در این زمینه همه مراجع تقلید این اجازه داده‌اند.

وی افزود: بخش دیگری از خمس سهم امام است که هزینه آن در جایی است که مورد رضایت امام باشد که کمک به نیازمندان از جمله این موارد است.

وی بیان داشت: اگر انسان کار واجب خود را همانند ادای فریضه نماز و پرداخت خمس انجام دهد در حقیقت به وظیفه خود عمل کرده است اما جا دارد انسان به امر مستحبات نیز برای تقرب بیشتر به پروردگار بپردازد که دستگیری از نیازمندان از جمله آنان است.

حجت الاسلام صدر عنوان داشت: در روایات داریم که مدال افتخار برگردن کسی از شیعیان است که در عین تمکن مالی در امر خیر و کمک به نیازمندان نیز مشارکت داشته باشد.

دبیر برگزاری جشن بزرگ هلهله فرشته‌ها نیز اظهار داشت: در راستای برگزاری جشن سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) با هدف کمک به تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند هر ساله جشن همبستگی در روزهای قبل از برگزاری جشن هلهله فرشته‌ها با حضور و مشارکت خیرین استان قم برگزار می‌شود.

علیرضا امیدواریان بیان داشت: امسال نیز این مراسم با مشارکت خوب خیرین برگزار شد و کمک‌های قابل توجهی از سوی آنان در جهت تهیه حداقل ۱۱۰ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند جمع آوری شده که امیدواریم در روز برپایی جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (ع) به دست زوج‌های نیازمند برسد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.