بازدید رئیس حوزه هنری قم از آسایشگاه معلولان و سالمندان

رئیس حوزه هنری قم به همراه جمعی از کارشناسان این حوزه ضمن دیدار با مدیرعامل آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم، از بخش‌های مختلف آسایشگاه بازدید کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید رئیس حوزه هنری قم از آسایشگاه معلولان و سالمندان
شناسه : 53604 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم در بازدید از آسایشگاه سالمندان و معلولان انوار آفتاب قم با تشکر از مدیریت و کارکنان این مؤسسه، گفت: تصور ما از آسایشگاه فیلم‌هایی است که می‌بینیم، اما وقتی که وارد محیط آسایشگاه شدیم بسیار تفاوت داشت با آن تصویر شکل‌گرفته و زمانی که از نزدیک با شرایط و زحمت این خدمتگزاران آشنا شدیم اولین موردی که به ذهن‌مان می‌رسد یک حس مسئولیت و وظیفه‌شناسی سنگین از جانب تیم مدیریتی و اجرایی آسایشگاه است.

وی تصریح کرد: در این بازدید مطمئن شدیم که خدا بندگانش را رها نکرده و کار خدا معطل ما بنده‌ها نیست. وقتی که با این فضا آشنا می‌شویم و انبوه نیازها را می‌بینیم، از آن لحظه به بعد تمام دغدغه‌های ذهنی ما به این سمت است که  بتوانیم باری از روی زمین برداریم و موثر باشیم.

 روزبهانی خاطرنشان کرد: ما در حوزه هنری استان قم بنا به شرح مأموریتی که داریم تمام سعی خود را انجام داده که از ظرفیت هنری استان  استفاده کنیم و با برنامه‌ریزی‌های عملیاتی نزدیک با گام‌های هر چند کوچک راه بزرگی را  شروع کنیم.

بازدید رئیس حوزه هنری قم از آسایشگاه معلولان و سالمندان

بازدید رئیس حوزه هنری قم از آسایشگاه معلولان و سالمندان

همچنین محمدرضا آزاد، محقق و پژوهشگر تئاتر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه زمانی که از مقابل آسایشگاه عبور می‌کردم فکر می‌کردم پشت این دیوارها چه اتفاقاتی دارد می‌افتد، گفت: از خدا شاکرم که چنین تقدیری برای من رقم زد که از نزدیک حضور پیدا کردم و بعد از امروز احساس می‌کنم که چقدر کار نکرده دارم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه چه کارهایی می‌توانستم انجام بدهم و تا حالا انجام ندادم، افزود:  آرزو می‌کنم که خدا توفیق داده بتوانم کاری بکنم که زمانی از  کنار آسایشگاه عبور می‌کنم پیش خودم بگویم که من این کار کوچک از دستم بر آمد و مدیون این آدم‌هایی که پشت این دیوارهای بلند گیر افتادند و تقدیر برای ایشان به این گونه رقم خورده نیستم، چون بالاخره ما هم که بیرون هستیم، یک چیزی مثل پشت این میله‌هاییم تا بعدا وارد بهشتی که فضای بهتری برای ما است بشویم.

بازدید رئیس حوزه هنری قم از آسایشگاه معلولان و سالمندان

پورمحمدی: در حال راه اندازی هنر درمانی شامل موسیقی،  تئاتر و نقاشی در آسایشگاه هستیم

فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم نیز در این دیدار بیان کرد: در حال حاضر خدمات این مؤسسه شامل نگهداری و توان‌بخشی سالمندان و معلولان، مرکز آموزشی اوتیسم، طرح مثبت زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر هزینه‌‌های ۴۲۰ مددجو و ۹۰ پرسنل این آسایشگاه از طریق کمک‌‌های نیکوکاران و خیرین تأمین می‌شود، افزود: سال گذشته،‌ماهانه بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه جاری آسایشگاه بوده است که شامل حقوق و بیمه پرسنل و هزینه خوراک، پوشاک و درمان مددجویان می‌شود.

تعدادی از خانواده‌های صاحب معلول از روستا و شهرهای کوچک به امید عنایت حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند و از این نظر تعداد معلولین استان، درصد بیشتری از استان‌های دیگر است.

وی با اشاره به اینکه در حال راه اندازی هنردرمانی شامل موسیقی، تئاتر و نقاشی هستیم از متخصصین و علاقه‌مندان حضور در این عرصه برای فعالیت دعوت می‌کنیم.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.