آمادگی قم برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری

استاندار قم با تأکید بر توانمندی شورای شهر و شهرداری قم گفت: استان قم از ظرفیت‌های لازم در دو بخش زیرساخت‌ها و نیروی انسانی برای اجرای پایلوت مدیریت یکپارچه شهری برخوردار است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی قم برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری
شناسه : 53570 | انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدتقی شاهچراغی در دیدار با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها، ارتقاء جایگاه شوراها و ایجاد مدیریت یکپارچه شهری را یکی از آرزوهای دولت دانست و اظهار داشت: شهر قم باوجود تعداد بالای جمعیت در شهر می‌تواند به‌عنوان پایلوت این موضوع در کشور انتخاب شود.

وی حضور ۹۴ درصد جمعیت استان را در شهر قم موردتوجه قرارداد و افزود: قم ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای مدیریت شهری یکپارچه را داشته و می‌تواند بسیاری از معضلات و چالش‌های شهر قم را حل کند و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهر قم بیشترین مجوز و بودجه برای مدیریت شهری گرفته شد.

استاندار قم ظرفیت و توان استان‌ها و شهرستان‌های دیگر را موردبررسی قرارداد و تأکید کرد: شهر قم فرصت بسیار خوبی برای آغاز این کار بوده و بسیاری از چالش‌های سایر استان‌ها را ندارد و از نگاه دولت نیز زیرساخت‌های لازم در شهر قم وجود دارد و شورای شهر قم و شهرداری ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی برای آغاز این طرح دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح، ظرفیت نیروی انسانی بالایی در استان و شهر قم وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کرده و با یک برنامه‌ریزی جامع می‌توان توانمندی‌های لازم را نیز به وجود بیاوریم.

شاهچراغی استفاده از سایر ظرفیت‌های دستگاه‌ها را نیز مطرح کرد و گفت: ایجاد یک مرکز مجزا برای تربیت نیروی انسانی و کادر سازی نیروهای انقلابی در حوزه مدیریت شهری لازم است که برای رسیدن به این هدف در کشور شهر قم آمادگی لازم را داشته و می‌تواند چنین مرکزی را ایجاد کرده و شرایط و امکانات آن را دارا است.

وی، نزدیکی شهر قم به پایتخت را یکی دیگر از امتیازات شهر قم دانست و اضافه کرد: در شهرهای کوچک و برای اجرای عدالت باید بیشتر کارکنیم و برای توانمندسازی شهرداری‌های شهرهای کوچک در زیرساخت‌های مهم مانند آتش‌نشانی راهکاری اندیشیده شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: این نگاه و نگرش در استان قم به‌خوبی در حال اجرا بوده و شهرهای کوچک در حال تجهیز و توانمندسازی است و همکاری خوبی بین دستگاه‌ها شکل‌گرفته و در کمیسیون ماده ۵ به این مهم به‌خوبی پرداخته می‌شود که امیدواریم به‌زودی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.