اشتغال‌زایی توجیهی برای برخورد نکردن با واحدهای آلاینده نیست

استاندار قم گفت: اشتغال هر تعدادی از کارگران در واحدهای آلاینده صنعتی نباید توجیهی برای عدم برخورد قاطعانه با آنها باشد، زیرا آلودگی‌های زیست محیطی، سلامت مردم از جمله همان کارگران را به مخاطره می‌اندازد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اشتغال‌زایی توجیهی برای برخورد نکردن با واحدهای آلاینده نیست
شناسه : 53408 | انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی محیط بان و افتتاح طرح‌های زیست محیطی استان قم گفت: همکاری و مشارکت مردم برای تحقق اهداف و بهبود وضعیت زیست محیطی در جامعه، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه افزود: با اینکه محیط زیست یک موضوع تخصصی است، اما در عین حال یک مسئله فراگیر بوده و آثار و تبعات آن شامل اقشار مختلف مردم می‌شود، از این رو مردم باید نسبت به مسائل زیست محیطی کاملا آگاهی و اطلاع داشته باشند.

استاندار قم با اشاره به مطالبات مردمی در حوزه محیط زیست، روزمرگی را یکی از اشکالات سیستم های اداری دانست و گفت: مردم باید در رابطه با مشکلات و چالش های زیست محیطی در جامعه، آگاهی و مشارکت داشته و سواد زیست محیطی آنها ارتقاء چشمگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه وقتی مسائل زیست محیطی در جامعه فراگیر شود، متخلفان نیز عرصه و جرئت کمتری برای انجام تخلفات در این حوزه را دارند، اظهار داشت: همه مردم باید برای حفظ و حراست از محیط زیست، نظارت داشته و همه به نوعی محیط بان باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه نظارت در کشورمان نه فقط در حوزه محیط زیست، بلکه در بسیاری از عرصه ها آنچنان که باید و شاید انجام نمی‌شود، گفت: باید از همه ظرفیت‌ها از جمله رسانه‌ها برای اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده و فرهنگ‌سازی زیست محیطی در جامعه به خوبی استفاده شود.

وی بر ضرورت داشتن سعه صدر در برابر گلایه ها و شکایت های مردمی تأکید کرد و گفت: جوامع بومی و محلی نیز در امر حفاظت از محیط زیست می توانند به خوبی مشارکت داشته باشند و از بروز برخی تخلفات زیست محیطی پیشگیری کنند.

استاندار قم همچنین شرایط خشکسالی و قطع حقابه‌های زیست محیطی در استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در تمامی حوزه ها به ویژه در بخش کشاورزی، باید با استفاده از فناوری های نوین، در مصرف آب به شدت صرفه جویی انجام شود.

شاهچراغی خواستار سرعت عمل در اقدامات زیست محیطی در استان قم شد و گفت: قوانین زیست محیطی نیز باید با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در فناوری و تغییر اقلیم در مناطق، بازنگری شده و همکاری و هماهنگی میان دستگاهی برای حفظ محیط زیست بسیار ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات جامعه که واقعا حق مردم نیست، باید تلاش و مجاهدت داشته باشیم، فرارسیدن روز ملی محیط بان را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: برای کمک به بهسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی و رسیدگی به وضعیت محیط بانان برنامه ریزی خواهیم داشت.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.