بازدید خبرنگاران از تأسیسات آب و فاضلاب قم

جمعی از خبرنگاران استان قم در قالب تور رسانه‌ای، آموزشی یک‌روزه از سد ۱۵ خرداد و برخی از تأسیسات آب و فاضلاب استان قم بازدید کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید خبرنگاران از تأسیسات آب و فاضلاب قم
شناسه : 53230 | انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، خبرنگاران و اصحاب رسانه قم در قالب تور رسانه‌ای یک‌روزه از مرکز کنترل از راه دور تأسیسات آب و فاضلاب، مرکز کنترل کیفیت و بهداشت آب و فاضلاب، سد ۱۵ خرداد، نیروگاه برقابی و تصفیه‌خانه آب قم در ۸۰ کیلومتری این شهر بازدید کردند و از نزدیک در جریان نحوه فعالیت‌های این واحدها قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در حاشیه این تور رسانه‌ای با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در توسعه‌یافتگی یک جامعه گفت: رسانه‌ها می‌توانند در نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب در جامعه نقش بسزایی ایفا کنند.

وی، اثرگذاری رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: اگر رسانه‌ها نقش و رسالت خود را به درستی انجام دهند می‌توانند منجر به رفع برخی از مسائل و مشکلات جامعه شوند.

حسن بختیاری با بیان اینکه تأمین آب در مجموعه شهر قم از دغدغه‌های اساسی است، تصریح کرد: همه مسئولان و مردم با این موضوع درگیر هستند و این موضوع در تابستان حساسیت بیشتری دارد و امسال نیز با توجه به کاهش بارش‌ها شاهد محدودیت آبی بیشتری هستیم.

وی بر لزوم توجه به مدیریت مصرف آب تأکید کرد و گفت: امروز با مشارکت همه مجموعه‌ها باید به دنبال این باشیم که وضعیت تأمین آب را به یک نقطه پایدار برسانیم که این پایداری می‌تواند در همه عرصه‌ها تأثیرگذار باشد.

در ادامه این تور رسانه‌ای، کارگاه آشنایی با مفاهیم صنعت آب و فاضلاب برگزار شد و خبرنگاران با مفاهیم مهم و کلیدی صنعت آب و فاضلاب که در ارتقای آگاهی آن‌ها برای انعکاس اخبار و گزارش‌های این حوزه اهمیت دارد آشنا شدند.

ترسیم مأموریت‌های شرکت آب و فاضلاب، تبیین فرآیند تأمین، توزیع، تصفیه و کنترل کیفی آب، تبیین فرآیند جمع‌آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب از موضوعات ارائه شده در این کارگاه بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.