۵۰ درصد منطقه ۶ قم بافت فرسوده است

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مساحت این منطقه بافت فرسوده و ۲۵ درصد دیگر سکونتگاه‌های غیررسمی است، گفت: هزینه صدور پروانه در این منطقه، جزء پایین‌ترین هزینه‌ها در قم و حتی در کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۰ درصد منطقه ۶ قم بافت فرسوده است
شناسه : 52786 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از مساحت منطقه ۶ قم بافت فرسوده است، اظهار داشت: بالغ‌بر ۲۵ درصد از ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز می‌توان گفت سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که زیرساخت‌های لازم را ندارد و ساخت‌وسازها به‌صورت قانونی و بر اساس اصول شهرسازی در آن انجام‌نشده است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت حدود ۲۵ درصد ساخت‌وسازها در منطقه ۶ بر اساس اصول شهرسازی است و مابقی غیراصولی احداث‌شده یا فرسوده و در کوچه‌های قدیمی است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به اینکه برای احیای بافت فرسوده دو طرح را در دست اجرا داریم، گفت: نخستین طرح اعطای تسهیلات توسط دولت است و شهرداری نیز تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساخت برای این مناطق ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه صدور پروانه در منطقه ۶ جزء پایین‌ترین هزینه‌ها در قم و حتی در کشور است و ما با ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان پروانه صادر می‌کنیم که برای بافت فرسوده این مبلغ نصف می‌شود.

ترکمن با تأکید بر اینکه شهرداری همکاری لازم با شهروندان برای احیای بافت فرسوده و همچنین ساخت‌وساز اصولی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: خروج از این وضعیت نیازمند عزم جدی مسئولان و همکاری شهروندان است؛ مجموعه مدیریت شهری برای ساماندهی این منطقه برنامه‌های خوبی را دارد که امیدواریم با اجرای آن بهبود وضعیت منطقه را شاهد باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.