مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در گفت‌وگو با «شهر۲۰» خبر داد

حضور ۲۰۰ ناشر قمی در نمایشگاه کتاب تهران/ قم میزبان نمایشگاه کتاب دین می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از حضور ۲۰۰ ناشر قمی در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه دین با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیمه دوم سال جاری در استان قم برپا می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور ۲۰۰ ناشر قمی در نمایشگاه کتاب تهران/ قم میزبان نمایشگاه کتاب دین می‌شود
شناسه : 52280 | انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷   پرینت

سید موسی حسینی کاشانی در حاشیه بازدید جمعی از خبرنگاران قم از سی‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «شهر بیست»، اظهار کرد: ناشران قمی امسال هم همچون سال‌های گذشته حضور پررنگی در نمایشگاه دارند و ۲۰۰ ناشر از استان قم در نمایشگاه حاضر هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر حضور ناشران قمی، امسال فعالان طرح کشوری «مقر کتاب» هم از استان قم در کنار غرفه انتشارات شهید کاظمی مستقر هستند و به معرفی کتاب خوب می‌پردازند، این گروه فرهنگی به‌دنبال جریان‌سازی در حوزه کتاب هستند و مخاطبان قابل توجهی در کشور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به رونمایی از دو کتاب «عرفان حماسی در شاهنامه فردوسی» و «پرواز پای دماوند» با حضور استاد محمد علی مجاهدی پدر شعر آیینی کشور در سرای اهل قلم سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله دبیرخانه شعر آیینی نیز به‌زودی در قم افتتاح خواهد شد.

حسینی کاشانی در ادامه با اشاره به سیاست جدید معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی کتاب، گفت: سیاست وزارتخانه این است که از برگزاری نمایشگاه‌های استانی خودداری کرده و در عوض نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های فصلی فروش کتاب تداوم خواهد داشت، افزود: امیدوارم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد برپایی نمایشگاه کتاب تخصصی حوزه دین در نیمه دوم سال جاری در استان قم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ویژگی‌های سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت فیزیکی و مجازی به صوت هم‌زمان برگزار و کتاب‌ها به صورت رایگان برای مخاطبان ارسال می‌شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب این فرصت را فراهم کرده تا آن دسته از علاقه‌مندانی که به هر دلیل امکان حضور در محل برگزاری نمایشگاه را ندارند، بتوانند کتاب‌های مورد نظر خود را خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در قم همواره از نمایشگاه‌های کتاب و طرح‌های فصلی استقبال می‌کنند و امیدوارم امسال نیز بتوانیم با افزایش سرانه مطالعه و بازپس‌گیری جایگاه نخست از یزدی‌ها در صدر سرانه مطالعه در کشور قرار بگیریم.

خبرنگار: علیرضا رحیمی ریسه

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.