نماز عید فطر در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران اقامه می‌شود

جزئیات برگزاری مراسم اقامه نماز عید فطر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) ‌و مسجد مقدس جمکران ‌اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نماز عید فطر در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران اقامه می‌شود
شناسه : 51659 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، نماز عید فطر امسال به امامت آیت الله سیدمحمد سعیدی رأس ساعت ۸ در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.

مراسم روز عید فطر در حرم مطهر بانوی کرامت از بعد از نماز صبح با قرائت زیارت عاشورا توسط حسن اسداللهی آغاز می شود و پس از آن از ساعت ۶ حجت الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی سخنرانی خواهد کرد.

دعای ندبه صبح روز عید فطر نیز از ساعت ۶:۳۰ توسط محمدحسین ایرانی قرائت می شود و پس از آن اقبالی، قاری نوجوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(س) از ساعت ۷:۳۰ به تلاوت قران می پردازد و از ساعت ۷:۴۰ تا ۸ نیز حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده به بیان احکام شرعی می پردازد.

محل استقرار برادران در حرم حضرت معصومه(س) برای اقامه نماز عید فطر شبستان امام خمینی(ره)، نیمه جنوبی صحن صاحب الزمان(عج) و صحن امام هادی علیه السلام است.

همچنین محل استقرار خواهران صحن امام رضا علیه السلام، بالکن های شبستان امام خمینی(ره) و نیمه شمالی صحن صاحب الزمان(عج) و برای محل استقرار مشترک خواهران و برادران صحن پیامبر اعظم(ص)، صحن جواد الائمه علیه السلام و میدان آستانه در نظر گرفته شده است.

همچنین مراسم عید فطر با عنوان عید بندگی همراه با اقامه نماز عید فطر توسط آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت هفت صبح با قرائت دعای ندبه توسط حجت‌الاسلام والمسلمین حسین آبادی معاون فرهنگی مسجد جمکران آغاز و اقامه نماز رأس ساعت ۸ صبح انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.