آغاز به کار نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت» در قم

آیین افتتاحیه نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت» ویژه ماه مبارک رمضان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز به کار نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت» در قم
شناسه : 51441 | انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآنی «بر آستان بهشت»، آیین افتتاحیه این نمایشگاه ویژه ماه مبارک رمضان روز ششم اردیبهشت‌ماه با حضور جمعی از مسئولان استانی در محل برگزاری نمایشگاه واقع در پل حجتیه ابتدای بلوار بهار برگزار شد.

در این مراسم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی احمدی معاون فرهنگی و تبلیغی حرم حضرت معصومه(س)، حبیب الله عزیزی مدیرکل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان قم، ابوالقاسم مقیمی سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم، محمد پیوندزنی مدیر مؤسسه قرآنی رصدگر عمق آسمان، حضور داشتند.

*مؤسسات قرآن قم پایه ثابت نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن کریم هستند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرآنی، بیان کرد: نمایشگاه قرآن و عترت قم پس از ۲ سال وقفه اکنون با فروکش کردن بیماری کرونا و توسعه فرایند واکسیناسیون در سال جاری شرایط برگزاری آن فراهم شده است.

حسینی کاشانی افزود: برپایی نمایشگاه قرآنی امسال در یک محل عمومی و در خیابان منتهی به آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در اولین شب برپایی نمایشگاه با استقبال عمومی مواجه شد.

وی با بیان اینکه با انتخاب یک مکان پر تردد شهری برای برپایی نمایشگاه قرآنی امسال، نمایشگاه قرآن از فضاهای بسته و انحصاری خارج شد، افزود: تلاش ما بر آن بوده است تا امسال به جای دعوت از مردم برای حضور در یک مجتمع سرپوشیده، نمایشگاه قرآن کریم استان را برای مردم ببریم لذا در این دوره از نمایشگاه تلاش شد تا مکانی انتخاب شود که مردم به صورت بالقوه هنگام و شب‌های ماه رمصان در آن‌جا تردد دارند و این یک ارزش است و ما آن را به عنوان یک ظرفیت دیدیم.

حسینی کاشانی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه قرآن به طور همزمان در نقاط مختلف شهری در دستورکار ما برای سال‌های آینده قرار دارد، افزود: برپایی نمایشگاه قرآن کریم در محله‌ها و نقاط مختلف شهری که مردم به صورت بالقوه در آن حضور دارند سبب افزایش نشاط معنوی جامعه می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص میزان مشارکت مؤسسات قرآنی در نمایشگاه قرآن امسال، بیان کرد: بسیاری از مؤسسات فعال قرآن استان قم در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) تهران غرفه‌دار هستند و غالبا پایه ثابت نمایشگاه‌های قرآنی ملی و بین‌المللی هستند لذا امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌‌های آن‌ها برای برپایی نمایشگاه قرآن استان وجود نداشت.

وی بیان کرد: علاوه بر حضور پررنگ مؤسسات فعال قرآنی استان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم تهران، از طرفی دیگر مؤسساتی که فعالیت‌شان در دوران کرونا کمرنگ شده، باید بار دیگر خود را بازسازی و آماده ارتباط با مخاطب کنند؛ لذا امید است برپایی این نمایشگاه سبب ایجاد روحیه و انگیز در فعالان قرآنی شود تا شاهد حضور پررنگ‌تر مؤسسات قرآنی در نمایشگاه‌های قرآن سال‌های آینده باشیم.

تصاویر افتتاح نمایشگاه قرآن بر آستان بهشت در قم

*لزوم برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در معابر شهری

همچنین معاون فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس حرم مطهر بانوی کرامت در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه قرآنی، بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی نیاز ضروری جامعه بویژه نسل جدید است که در مواجهه با انواع و اقسام محتواهای فضای مجازی قرار دارند.

وی با اشاره به ضرورت برپایی نمایشگاه‎‌های قرآنی برای ترویج مفاهیم و آموزه‌های قرآنی ویژه جوانان، افزود: تکثر و تعدد برنامه‌های قرآنی نه تنها عیب و نقص به شمار نمی‌رود بلکه حسن تام است.

احمدی با اشاره به اهمیت برپاکردن نمایشگاه‌های قرآنی در معابر مختلف شهری، تصریح کرد: افزایش تعدد جلسات خانگی قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی در اقصی نقاط شهر و ارائه محتوای جذاب قرآنی از سوی متولیان امر مانند آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه به تربیت نسل جدید کمک ویژه‌ای می‌کند.

معاون فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس حرم مطهر بانوی کرامت ضمن قدردانی از رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر برپایی نمایشگاه قرآنی امسال در معابر و مبلمان شهری، بیان کرد: برپایی نمایشگاه‌ها در مکان‌های عمومی که امکان تردد و توقف برای شهروندان سهل‌تر است، سیاست و رویکرد خوب امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برای برپایی این نمایشگاه بوده است.

تصاویر افتتاح نمایشگاه قرآن بر آستان بهشت در قم

یادآور می‌شود نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» با هدف ترویج آموزه‌های قرآنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از چهارم اردیبهشت‌ماه کار خود را آغاز کرد و تا روز پنج‌شنبه ۸اردیبهشت‌ماه در پل حجتیه واقع در ابتدای بلوار بهار هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۴ دایر خواهد بود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.