مهاجرت برای فرار از دین و بی‌حجاب‌شدن سقوط است

حجت‌الاسلام رفیعی به تشریح انواع هجرت پرداخت و گفت: اینکه عده‌ای برای فرار از دین و بی‌حجاب شدن و بازی کردن در فیلم‌های مبتذل مهاجرت می‌کنند و به کشورهای دیگر برای شرب خمر و…می‌روند، در حقیقت سقوط است نه هجرت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مهاجرت برای فرار از دین و بی‌حجاب‌شدن سقوط است
شناسه : 50948 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی ظهر امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیر سروه عنکبوت همزمان با شانزدهمین روز ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی (ره) اظهار کرد: در آیه ۵۶ سوره عنکبوت خداوند می‌فرماید ای بندگانی که ایمان آورده اید، زمین خداوند بزرگ است و لازم است اگر ایمان‌تان در خطر است هجرت کنید.

وی افزود: چندین آیه در قرآن در خصوص هجرت وجود دارد و در جایی که دین و ایمان انسان در خطر است انسان باید هجرت کند به گونه‌ای که مسلمانان نیز در صدر اسلام از مکه به مدینه و به حبشه هجرت کردند تا از دست مشرکان و کافران خلاص شوند.

استاد حوزره علمیه خاطر نشان کرد: اگر انسانی در مسیر هجرت مقدس که به خاطر خداوند و دین است از دنیا برود طبق آیات قرآن کریم، ثواب و اجر شهید را دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: اگر انسان در جایی باشد که دچار شکنجه و سختی است و ایمانش در خطر است وظیفه دارد هجرت نماید و برای زندگی ملاک اصلی در یک شهر حفظ احترامات و حفظ دین است.

وی اظهار داشت: هجرت اگر چه ممکن است سختی هایی را داشته باشد اما ارزش‌های بسیاری در هجرت مقدس وجود دارد و همواره هجرت بر جهاد مقدم است به همین خاطر نباید به خاطر سختی های هجرت از این مسئله غافل شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی یادآور شد: عده‌ای برای فرار از دین و بی‌حجاب شدن و بازی کردن در فیلم‌های مبتذل مهاجرت می‌کنند و به کشورهای دیگر برای شرب خمر و…می‌روند که در حقیقت این سقوط است نه هجرت.

وی افزود: در فضای مجازی هزاران برنامه وجود دارد که در این برنامه‌ها علیه دین و اسلام تبلیغات فراوانی انجام می‌شود به همین علت باید مراقب فعالیت جوانان خود در فضای مجازی باشیم.

رفیعی در ادامه گفت: تبلیغات ضد دینی توسط دشمن گسترده است و دشمن با ایجاد تردید در اعتقاد به خدا و قرآن و ائمه معصومین و ارزش‌های دینی به دنبال تضعیف جامعه اسلامی است و در این مسیر لشگریان دشمن با تمام توان در حال تبلیغ هستند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: خیلی سخت و خطرناک است که اولاد انسان به بی‌دینی دچار شود چرا که بی‌دین‌شدن اولاد بسیار سخت‌تر از داغ اولاد است.

وی افزود: هجرت انواع و اقسامی دارد که هجرت مکانی اولین نوع هجرت است که اصل هجرت هم همین است که انسان دین و جسمش در خطر است و نقل مکان می کند و به دیار دیگری می رود.

رفیعی یادآور شد: دومین هجرت، هجرت عقیدتی است برای افرادی که از عقیده باطل خود به عقاید صحیح رجوع می‌کنند و عقیده درست و حق را انتخاب می کنند.

وی افزود: هجرت اخلاقی سومین نوع هجرت است که خیلی مهم است و کسانی که اهل غیبت و دروغگویی و ربا خواری هستند در این هجرت، دست از این اقدامات و معاصی می‌کشند و درست‌کار می‌شوند؛ سخت ترین نوع هجرت و هجرت حقیقی هجرت از معاصی است که بسیار ارزشمند است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: چهارمین نوع هجرت، هجرت علمی است که عده‌ای به عنوان دانشجو به کشورها و شهرهای دیگر مهاجرت علمی می کنند که دارای ارزش است و اهمیت و اجر دارد چرا که علوم را در خدمت دین و انسان های دیگر قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه دانشجویان در مهاجرت های علمی باید مراقب اعتقادات و باورهای خود باشند، افزود: متأسفانه عربستان و وهابیت با تأسیس دانشگاه از تمام دنیا دانشجو جذب می‌کنند و به اسم علم‌آموزی، افکار تکفیری خود را گسترش می‌دهند.

رفیعی در پایان گفت: هجرت از شهوت پنجمین نوع هجرت است که مربوط به تمایلات نفسانی است و انسان باید به جایی برسد که چشمان خود را بر روی شهوات ببندد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.