پیشرفت ۹۵ درصدی سازه تونل جمهوری اسلامی قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه ادامه بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام با صرف ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۹۵ درصدی سازه تونل جمهوری اسلامی قم
شناسه : 50910 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در تبیین پروژه‌های در حال اجرا در شهر قم اظهار کرد: ازجمله پروژه‌های شاخص شهرداری، تقاطع‌های غیرهمسطح یا احداث بلوارها و بزرگراه‌های شهری است که اکثراً پروژه‌های دوساله و سه‌ساله هستند و این طول زمان به علت حجم بالای عملیات عمرانی و رفع معارضات تأسیساتی و تملکی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: ازجمله پروژه‌هایی که سال‌های گذشته آغازشده و امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه ادامه بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار به طول ۸۰۰ متر است که زیرگذر تونلی آن با ۳۸۰ متر طول اجراشده و بالغ‌بر سه هزار و ۵۰۰ متر بتن برای اجرای آن مصرف‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، با بیان اینکه عملیات سازه‌ای این پروژه بالغ‌بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کل پروژه بالغ‌بر ۷۰ درصد پیشرفت دارد گفت: به علت اینکه عملیات عمرانی این پروژه داخل بافت انجام می‌شد و همزمان می‌بایست انحراف ترافیکی و جابه‌جایی تأسیسات شهری را انجام می‌دادیم، با مشکلاتی مواجه بودیم که برای رفع آن به‌صورت گام‌به‌گام و بخش به بخش پیش رفتیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر موارد رفع معارضات تأسیساتی ازجمله فاضلاب، فیبر نوری، شبکه گاز، آب شیرین، شبکه فشارقوی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف که داخل شبکه و معابر بوده انجام‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات نازک‌کاری تونل و ادامه تملک مسیر حدفاصل سواران تا یادگار امام در دست اجراست تا ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی کلان مدیریت شهری تا نیمه اول امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: اجرای عملیات عمرانی و تملک صورت گرفته برای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که بزرگ‌ترین بزرگراه درون‌شهری قم از پردیسان تا یادگار امام را ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.