پیشرفت ۹۵ درصدی سازه تونل جمهوری اسلامی قم

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: پروژه ادامه بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام با صرف ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۹۵ درصدی سازه تونل جمهوری اسلامی قم
شناسه : 50910 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در تبیین پروژه‌های در حال اجرا در شهر قم اظهار کرد: ازجمله پروژه‌های شاخص شهرداری، تقاطع‌های غیرهمسطح یا احداث بلوارها و بزرگراه‌های شهری است که اکثراً پروژه‌های دوساله و سه‌ساله هستند و این طول زمان به علت حجم بالای عملیات عمرانی و رفع معارضات تأسیساتی و تملکی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: ازجمله پروژه‌هایی که سال‌های گذشته آغازشده و امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه ادامه بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار به طول ۸۰۰ متر است که زیرگذر تونلی آن با ۳۸۰ متر طول اجراشده و بالغ‌بر سه هزار و ۵۰۰ متر بتن برای اجرای آن مصرف‌شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، با بیان اینکه عملیات سازه‌ای این پروژه بالغ‌بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و کل پروژه بالغ‌بر ۷۰ درصد پیشرفت دارد گفت: به علت اینکه عملیات عمرانی این پروژه داخل بافت انجام می‌شد و همزمان می‌بایست انحراف ترافیکی و جابه‌جایی تأسیسات شهری را انجام می‌دادیم، با مشکلاتی مواجه بودیم که برای رفع آن به‌صورت گام‌به‌گام و بخش به بخش پیش رفتیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشتر موارد رفع معارضات تأسیساتی ازجمله فاضلاب، فیبر نوری، شبکه گاز، آب شیرین، شبکه فشارقوی ۲۰ کیلوولت و فشار ضعیف که داخل شبکه و معابر بوده انجام‌شده است، تصریح کرد: در حال حاضر عملیات نازک‌کاری تونل و ادامه تملک مسیر حدفاصل سواران تا یادگار امام در دست اجراست تا ان‌شاءالله طبق برنامه‌ریزی کلان مدیریت شهری تا نیمه اول امسال این پروژه به بهره‌برداری برسد.

حلوایی‌زاده خاطرنشان کرد: اجرای عملیات عمرانی و تملک صورت گرفته برای این پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که بزرگ‌ترین بزرگراه درون‌شهری قم از پردیسان تا یادگار امام را ایجاد می‌کند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.