بازدید رئیس شورای شهر قم از محله جمکران

رئیس شورای شهر قم از روند اقدامات و فعالیت‌های منطقه پنج شهرداری در جمکران بازدید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید رئیس شورای شهر قم از محله جمکران
شناسه : 50686 | انتشار : ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین اسلامی به همراه زین‌العابدین قراچورلوی مدیر منطقه پنج شهرداری از روند اقدامات و فعالیت‌های در منطقه جمکران بازدید کرد.

رئیس شورای شهر قم در گفت‌وگو با مردم و معتمدین منطقه، از نزدیک طرح توسعه اطراف مسجد مقدس جمکران را بازدید کرده و مشکلات منطقه را مورد ارزیابی قرارداد.

بازدید رئیس شورای شهر قم از محله جمکران

اسلامی با اشاره به پروژه طرح توسعه اطراف مسجد مقدس جمکران و مشکلات مربوط به بازگشایی خیابان شهید حاج رضایی اظهار داشت: برای بازگشایی‌ها نیازمند منابع هستیم که تأمین بخش قابل‌توجهی از این منابع باید از سوی شهروندان باشد.

رئیس شورای شهر قم افزود: در مسیر این شارع املاکی وجود داشته که در صورت انجام توافق می‌توان سهم‌های شهرداری را برای بازگشایی املاک در مسیر تخصیص و مسیر را بازگشایی کرد.

وی با تأکید بر اینکه اولین گام برای بازگشایی تدقیق این شارع است، تصریح کرد: تدقیق نقشه شارع نیازمند تصمیم کمیسیون ماده ۵ است که پس‌ازآن به سراغ املاک با مساحت بیش از ۵۰۰ مترمربع می‌رویم که شهرداری هم در آن سهم دارد.

اسلامی با بیان اینکه سختگیری کامل و اخذ سقف سهم شهرداری ایجاد مشکل می‌کند ادامه داد: در جهت تشویق برای مالکینی که ظرف سه ماه توافقات را انجام دهند می‌توان از سهم شهرداری تخفیفاتی قائل شد و قانون هم در این زمینه اجازه داده است.

به گفته رئیس شورای شهر قم، پس از تملک املاک در مسیر شارع بازگشایی خواهد شد.

بازدید رئیس شورای شهر قم از محله جمکران1

همچنین قراچورلوی مدیر منطقه پنج شهرداری با اشاره به مشکلات شهروندان برای تعریض شوارع برخی از محله‌های جمکران اظهار داشت: موضوع تدقیق نقشه شوارع در دست اقدام است.

وی کاربری زمین‌های موجود و توافق با شهرداری در این اراضی را مورد توجه قرار داد و افزود: به استناد بند ۸ قسمت الف شورای عالی معماری و شهرسازی، تغییر کاربری فضای سبز غیرقابل امکان است که برای حل مشکل مردم باید این موضوع پیگیری شود.

به گفته مدیر منطقه پنج شهرداری قم، پس از تدقیق شوارع، برای قابلیت اجرا، موضوع در کمیسیون ماده ۵ مطرح شد که تنها شارع شهید حاج رضایی تعیین تکلیف شده و مابقی مانده است و این در حالی بوده که برای توافق با مالکین یا صدور مجوز به تعیین تکلیف شدن همه شوارع نیاز داریم و نمی‌توانیم تنها یک شارع را در دستور کار قرار دهیم.

وی اضافه کرد: امکان تأمین مالی ازجمله توافقاتی بوده که با توجه به عدم تعیین تکلیف همه شوارع معطل‌مانده است.

قراچورلوی خاطرنشان کرد: مشکلات را به مدیران مربوطه در شهرداری و استان اطلاع دادیم و امیدواریم که مشکلات محلات جمکران حل شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.