در ایران به امنیت شغلی بی‌توجهی می‌شود

نماینده برنامه توسعه ملل متحد گفت: موضوعاتی مانند مدیریت منابع طبیعی، پسماند و حفظ محیط‌زیست را در بسیاری از کشورها دنبال می‌کنیم اما یکی موضوعاتی که در همه کشورها مطرح بوده اما در ایران به آن پرداخته نمی‌شود، توجه به ایجاد امنیت شغلی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در ایران به امنیت شغلی بی‌توجهی می‌شود
شناسه : 50623 | انتشار : ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کلودیو پروویداس در دیدار با سقائیان‌نژاد شهردار قم، شهر قم را شهری شناخته‌شده در جهان دانست و اظهار داشت: تعدادی از خانواده من در ایران بوده‌اند و من ارتباط تاریخی با ایران داشته و بافرهنگ ایرانی اسلامی کاملاً آشنا هستم و برنامه‌هایی برای بازدید از شهر قم داشتیم که به علت شیوع کرونا تا امروز محقق نشده بود.

نماینده برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در ایران تصریح کرد: برنامه توسعه سازمان ملل متحد (UNDP) تجربه‌ای ۵۰ ساله را از سازمان ملل برای تشخیص انجام دادن یا ندادن بعضی از کارهای عملیاتی در کشورها کسب کرده و در کشورهای درحال‌توسعه می‌دانیم توجه خود را بر روی چه مسائلی از شهرها قرار دهیم.

وی، وظیفه برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) را ارائه راهکار دانست و بیان کرد: وظیفه ما کارهای اجرایی نبوده و تنها راهکار ارائه می‌دهیم و اگر در کشور خودم وزیر بودم از ظرفیت این سازمان به‌صورت کامل استفاده می‌کردم و ایران نیز به‌عنوان یک عضو سازمان ملل متحد که سابقه تعامل طولانی با نهادهای زیر نظر این سازمان را دارد، می‌تواند بر اساس منافع خود از راهکارهای پیشنهادی استفاده کند.

کلودیو پروویداس طرح خود را کاهش زمان و هزینه در یک بازه توجیه‌پذیر با نگاه توسعه‌ای معرفی کرد و گفت: متأسفانه انسان‌ در حال تغییر محیط‌زیست و از بین‌بردن آن است، لذا در ایران ما به دنبال برای حفظ محیط سخت بر اساس اقتصاد مقاومتی و با توجه به دوران پسا کرونا هستیم.

وی تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری را بر اقتصاد دانش‌بنیان یادآور شد و گفت: بر اساس سیاست‌های کلی ایران ما نیز برنامه‌های خود را بر توسعه اقتصاد منطقه‌ای و ارائه راهکارهای منطقه‌ای معطوف کرده و تلاش می‌کنیم راه‌هایی را برای افزایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای پیدا کنیم.

نماینده برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در ایران ادامه داد: نگاه ما معطوف به شهرها بوده و این نگاه می‌تواند جامعه جهانی را به بلوغ برساند. در این نگاه به مدیریت شهری، دو مسئله اصلی حمل‌ونقل و مدیریت پسماند اهمیت ویژه‌ای دارد و با مدیریت بهینه شهرها به مدیریت بهتر در جهان می‌رسیم.

وی محدودیت‌های کرونایی در جهان را عامل ایجاد دستاوردهایی جدیدی دانست و تأکید کرد: تا قبل از محدودیت‌های کرونایی بشر به خیلی از مسائل فکر هم نمی‌کرد اما با شیوع کرونا بشر به موضوعات جدیدی اندیشید و توانست برای آن‌ها راهکارهایی را تعریف کرده و به نگاه و بلوغ جدیدی برسد.

نماینده برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان را حمایت از برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در شهرداری‌ها دانست و گفت: در حوزه پژوهش محیط‌زیست و جمعیت سازمان برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) می‌تواند از شهرداری‌ها حمایت کرده و مشارکت کند.

وی مدیریت منابع طبیعی و تجدید پذیر را یکی دیگر از موضوعات موردتوجه سازمان برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) دانست و یادآور شد: موضوعاتی مانند مدیریت منابع طبیعی، پسماند، حفظ محیط‌زیست را در بسیاری از کشورها دنبال می‌کنیم و یکی موضوعاتی که در همه کشورها مطرح بوده اما در ایران به آن پرداخته نمی‌شود توجه به ایجاد امنیت شغلی است.

وی بخشی از پروژه‌هایی که در ایران انجام داده‌اند را تشریح کرد و گفت: در حوزه ساخت خانه‌های سبز و ایجاد اشتغال، مدیریت پسماند، انجام بخشی از پروژه تهران هوشمند و با سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران همکاری‌هایی داشته و امیدواریم این همکاری با شهرداری قم نیز اتفاق بیفتد.

نماینده برنامه توسعه ملل متحد (UNDP) در پایان تأکید کرد: خوشحال هستم در ایران فعالیت کرده و امیدواریم بتوانیم همکاری موفقی با شهرداری قم داشته باشیم.

پس از دیدار و گفت‌وگو با شهردار قم، کلودیو پروویداس از برخی از دستاوردهای شهرداری قم در زمینه توسعه فضای سبز و مدیریت پسماند بازدید کرد و در جریان گام‌های برداشته شده در شهر قم برای حفظ محیط زیست قرار گرفت.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.