هفت تُن فراورده خام دامی غیربهداشتی در قم معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی، هفت هزار و ۴۲۶ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در این استان ضبط و معدوم شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هفت تُن فراورده خام دامی غیربهداشتی در قم معدوم شد
شناسه : 50384 | انتشار : ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مهدی رفیعی محمدی افزود: طرح تشدید نظارت بر فراورده‌های خام دامی از ۱۴ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در طول یک ماه از اجرای این طرح،‌ بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی صورت گرفت و ۳۵۳ مورد موارد غیربهداشتی شناسایی و منجر به ۲۰ مورد نمونه‌برداری شد.

مدیرکل دامپزشکی قم ادامه داد: در سطح مراکز عرضه نیز حدود هفت هزار و ۴۲۶ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی ضبط و معدوم، پنج پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

رفیعی خاطرنشان کرد: در این مدت، در سطح کشتارگاه‌های دام ۵۳ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و یک هزار و ۵۸۱ راس دام سنگین کشتار شده است.

وی افزود: در کشتارگاه‌های دام ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم لاشه و در کشتارگاه‌های طیور ۷۸۷ هزار قطعه طیور کشتار شده و هفت تن گوشت مرغ غیربهداشتی از چرخه مصرف خارج شد.

وی بیان کرد: در اجرای این طرح، ۱۰ تیم نظارت دامپزشکی در روزهای تعطیل و غیرتعطیل از ساعت ۸ تا ۲۰ فعالیت می‌کنند که ۲ تیم در شهرهای کهک و جعفریه و هشت تیم در شهر قم بر کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی قم افزود: در این مدت بر بعضی مراکز عرضه که در مسیر زائران بودند، از جمله رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها، مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و قصابی‌ها تمرکز ویژه صورت گرفت.

رفیعی اضافه کرد: کشیک آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها در این ایام فعال بودند تا خدمات‌رسانی به دامداران، مرغداران و بهره‌برداران به نحو مطلوب صورت گیرد.

به گفته وی،‌ امسال برای اولین بار در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه مرغ تازه در سطح شهر عرضه شد و کشتارگاه‌ها کشیک فعال بودند.

مدیرکل دامپزشکی قم تأکید کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن‌های ۱۵۱۲ و ۳۶۱۲۳۴۵۶ اطلاع دهند.

رفیعی همچنین گفت: با توجه به این‌که در استان قم الزامی بودن بسته‌بندی مرغ در تمام سطوح اجرا می‌شود، از شهروندان درخواست داریم هرگونه محصولات مرغ را فقط به‌صورت بسته‌بندی که توسط مراکز مجاز انجام شده، تهیه کنند و از خرید قطعات مرغ به‌صورت فله یا پاکت‌های درباز خودداری کنند.

وی با بیان این‌که عرضه مرغ به‌صورت فله غیربهداشتی است، افزود: اگر شهروندی تمایل به خرید مرغ قطعه‌قطعه شده دارد، ابتدا مرغ را به‌صورت کامل خرید کند، سپس درخواست کند در همان مرکز مرغ قطعه‌قطعه شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.