۸۵ درصد مسافران نوروزی یک‌شبانه‌روز هم در قم نماندند

فرماندار قم گفت: نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو وارد استان قم شد که برخی از آن‌ها فقط از این استان عبور کردند و نزدیک به ۱۴ میلیون نفر نیز وارد شهر قم شدند و ۸۵ درصد افرادی که وارد قم شدند کمتر از ۲۴ ساعت در شهر قم اقامت داشتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۵ درصد مسافران نوروزی یک‌شبانه‌روز هم در قم نماندند
شناسه : 50235 | انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، عباس ذاکریان فرماندار قم در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: قبل از نیمه شعبان در شهر مقدس قم کمیته‌هایی تشکیل شد و پیش‌بینی این بود که جمعیت زیادی به قم بیاید از این رو همه استان و شهر بسیج شد و خدمات خوبی به زائران نیمه شعبان داده شد.

وی ادامه داد: در ایام نوروز هم این روند ادامه پیدا کرد و نزدیک به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار خودرو وارد استان قم شدند که برخی از آن‌ها فقط از این استان عبور کردند و نزدیک به ۱۴ میلیون نفر نیز وارد شهر قم شدند و ۸۵ درصد افرادی که وارد قم شدند کمتر از ۲۴ ساعت در شهر قم اقامت داشتند.

فرماندار قم گفت: با توجه به افزایش تقاضا در ایام نوروز مشکلی در تأمین ما یحتاج در شهر قم نداشتیم.

وی افزود: در سال جدید باید بین شورای شهر، شهرداری و ادارات استان تعامل بیشتری ایجاد شود تا پروژه‌هایی که سال ها است نیمه تمام مانده تعیین تکلیف شود و ظاهر مناسبی را در شهر قم و اطراف حرم داشته باشیم.

ذاکریان ادامه داد: اولویت دیگر ما در سال جدید بحث‌های فرهنگی در شهر قم است زیرا شرایط قم متفاوت است و ارگان‌های فرهنگی باید برای بهبود وضعیت عفاف و حجاب بیش از پیش پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه فرمانداران نقطه وصل مردم با نظام اسلامی هستند و باید امید و باور به نظام اسلامی را در مردم تقویت کنند، افزود: امید و باور به نظام اسلامی در میان مردم جز با کار و تلاش شبانه روزی مسئولان تقویت نمی‌شود.

فرماندار قم با بیان اینکه بزرگترین معروف امیدواری مردم به نظام اسلامی است، افزود: فرمانداری وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌ها را دارد و بخش قابل توجهی از نارضایتی مردم نیز از ناهماهنگی بین ادارات و پاسکاری کار مردم بین ادارات است و ما به دنبال این هستیم که پاسکاری‌ها کاهش یابد و مردم احساس کنند در این نظام برای آن‌ها کار انجام می شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.