اسکان ۸۷ هزار مسافر نوروزی در بوستان‌های قم

رئیس سازمان پارک‌ها وفضای سبز شهرداری قم از اسکان ۸۷ هزار مسافر در بوستان‌های قم در ایام نوروز خبر داد و گفت: در آمارها نصب ۲۱ هزار و ۷۰۰ تخت چادر در بوستان‌ها ثبت‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسکان ۸۷ هزار مسافر نوروزی در بوستان‌های قم
شناسه : 50168 | انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان از حضور گسترده زائران و مسافران در ایام نوروز در شهر قم خبر داد و اظهار داشت: کمیته اسکان زیر نظر ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری قم از روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ فرودین ۱۴۰۱ و به مدت ۱۹ روز به‌صورت ۲۴ ساعته فعال بود و وظیفه اسکان زائران و مسافران را انجام داد که در شب تحویل سال و ۱۲ و ۱۳ فرودین بیشترین تراکم حضور مسافر را تجربه کرد.

وی از آماده‌سازی ۱۳ مکان برای اسکان زائران و مسافران در شهر قم خبر داد و افزود: در منطقه یک بوستان هاشمی و بوستان مهدی، در منطقه دو بوستان امام رضا(ع)، منطقه ۳ بوستان فدک، منطقه ۵ بوستان نیایش و نیاز و در منطقه ۸ بوستان غدیر آماده پذیرایی مسافران بودند.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: همچنین به علت حضور زائران در مسجد مقدس جمکران پارکینگ شماره ۳ و ۴، مهدیه انتظار در بلوار انتظار و سالن ورزشی جوانمرد در منطق دو، سالن ورزشی حیدریان و طاهریان و همچنین سالن ورزشی ظهور برای اسکان زائران و مسافران آماده شده بود.

*اسکان ۸۷ هزار نفر در بوستان‌های مناطق هشت‌گانه در ۱۹ روز

جوادیان، تعداد مسافران نوروزی اسکان داده‌شده در بوستان‌ها و مراکز زیر نظر شهرداری را از شب ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تا روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ را عددی بالغ‌بر۸۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: در آمارها نصب ۲۱ هزار و ۷۰۰ تخت چادر در بوستان‌ها ثبت‌شده است.

وی، تعطیلات نوروز را برای شهر قم بدون حادثه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در این ۱۹ روز هیچ حادثه‌ای که منجر به خسارت یا فوت باشد اتفاق نیفتاده و نیروهای آتش‌نشانی و نیروهای ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری به‌صورت ۲۴ ساعته در ۱۳ مکان حضور داشتند.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری قم تصریح کرد: تنها ۱۳ مورد ورود پیک‌نیک به چادر گزارش شد که نیروهای آتش‌نشانی با دستگاه حرارت‌سنج چادرها را شناسایی کرده و دو مورد مسمومیت در محل رفع شد.

جوادیان تأکید کرد: تمام امکانات شهرداری به‌صورت رایگان در اختیار زائران و مسافران قرار گرفت و تنها در دو سوله ورزشی مبلغ اندکی دریافت شد.

وی تأمین نیازها زائران و مسافران در محل اسکان را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی به‌صورت مستمر نظافت می‌شد و نمازخانه‌ها از نماز صبح تا نیمه‌شب شرعی به‌صورت یکسره باز بود و همچنین در کنار این امکانات، مسافران می‌توانستند مایحتاج خود را از غرفه‌های شهرداری به‌راحتی تأمین کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ادامه یادآور شد: تمام مناطق شهرداری با مسئله اسکان درگیر بوده و با ورود مسافران در تمام ساعات شبانه‌روز، به زائران و مسافران با کمک ستاد پیشگیری و رفع تخلفات شهری برای اسکان به مرکز ۱۳ گانه هدایت می‌شدند.

جوادیان نیز در این زمینه استقبال زائران، مسافران و شهروندان را در روزهای ۱۲ و ۱۳ فرودین از بوستان‌ها را قابل‌توجه دانست و گفت: شهر قم در روزهای ۱۲ و ۱۳ فرودین روزهای پرتراکمی را در بوستان‌های خود تجربه کرد و بیش از یک هزار و ۵۶۰ نیرو در میدان حاضر بودند.

وی افزود: امسال بوستان‌های شاخص قم مانند بوستان فدک، جوان، غدیر و علوی میزان تعداد زیادی از شهروندان مسافران بودند و این در حالی بود که ساعت ۱۲ ظهر از طرف شهرداری خبر تکمیل ظرفیت این بوستان‌ها اعلام شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: تقریباً ۳۷۰ بوستان با ابعاد مختلف ساعت ۲ بعدازظهر ظرفیت آن‌ها تکمیل شد و توانستیم روز بدون حادثه‌ای را مدیریت کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.