پیگیری شهرداری برای تکمیل بلوار شهید آوینی

شهردار قم از پیگیری برای تکمیل بلوار شهید آوینی خبر داد و گفت: عدم تکمیل بلوار زائر به علت عدم توافق با شرکت آب و منطقه‌ای بوده که اگر استانداری و قوه قضائیه ورود کند، شهرداری در کمترین زمان این بلوار را تکمیل کرده و به پردیسان متصل می‌کنیم تا پردیسان چهار ورودی داشته باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیگیری شهرداری برای تکمیل بلوار شهید آوینی
شناسه : 49888 | انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه بررسی مسائل اولویت‌دار پردیسان که در سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این منطقه با حضور استاندار قم و مدیر دستگاه‌های مختلف برگزار شد، با اشاره به اهمیت رفع مشکلات پردیسان اظهار داشت: در پردیسان چند مسئله اساسی وجود داشته و باید این مسائل حل شود.

وی یکی از مشکلات پردیسان را آسفالت و تأمین سهمیه قیر اعلام کرد و افزود: در صورت تأمین سهمیه قیر، شهرداری در کمترین زمان تمام شوارع باقی‌مانده را آسفالت می‌کند و باید بدانیم آسفالت شوارع باقی‌مانده جزو تعهدات تعاونی‌های مسکن مهر بوده که بلاتکلیف رهاشده است.

شهردار قم تأکید کرد: بلوارهای داخل محدوده شهری را شهرداری بر اساس زمان‌بندی آسفالت می‌کند، اما بلوارهای خارج از محدوده باید تعیین تکلیف شود، زیرا در بعضی از موارد که قرار بوده خدمات شهرداری با قیر تهاتر شود اجرانشده است، مانند زمانی که شهرداری برای آب و فاضلاب ۱۵ میلیارد تومان آورده داشته و قرار بوده هفت میلیارد تومان آن را قیر به شهرداری بدهند.

وی ادامه داد: در صورت واگذاری این قیر از طرف راه و شهرسازی، شهرداری می‌تواند مشکلات پیاده‌راه‌ها و آسفالت معابر را حل کند اما باید این موضوع تعیین تکلیف شود، زیرا شهرداری نمی‌تواند تمام تعهدات سایر ارگان‌ها و تعاونی‌ها را بر عهده گیرد.

سقائیان‌نژاد واگذاری ۲۵ درصد تجاری‌های پردیسان را نیز مطرح کرد و گفت: با واگذاری ۲۵ درصد تجاری‌های پردیسان و تأمین منابع، شهرداری می‌تواند بخش دیگری از مشکلات پردیسان را مدیریت کند؛ مسئله سوم این است که پردیسان در بن‌بست بوده و با ساخت و اجرای بلوار آیت‌الله بروجردی پردیسان از بن‌بستی خارج شد.

وی از پیگیری تکمیل بلوار شهید آوینی خبر داد و یادآور شد: عدم تکمیل بلوار زائر به علت عدم توافق با شرکت آب و منطقه‌ای بوده که اگر استانداری و قوه قضائیه ورود کند، شهرداری در کمترین زمان این بلوار را تکمیل کرده و به پردیسان متصل می‌کنیم تا در کنار بلوار غدیر پردیسان چهار ورودی داشته باشد.

شهردار قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسیر بی آر تی نیز در بلوار آیت‌الله بروجردی در حال تکمیل بوده که در صورت بهره‌برداری ۱۲ اتوبوس در این مسیر تردد کرده و می‌تواند در کمترین زمان پردیسان را به شهر وصل کند.

وی، تأمین بودجه لازم برای کنترل آب‌های سطحی را بر عهده دولت دانست و ابراز کرد: این موضوع در دولت‌های قبل نیز مطرح‌شده بود، اما هنوز بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته نشده است، درصورتی‌که با هر بارندگی پردیسان دچار مشکلات آب‌گرفتگی شده و باید برای این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

سقائیان‌نژاد در ادامه به اقدامات انجام‌شده در پردیسان اشاره کرد و گفت: مشکلات پردیسان زیاد بوده اما کارهای زیادی نیز در این منطقه انجام‌شده است، به‌طوری‌که امروز منطقه پردیسان بالاترین سرانه فضای سبز شهر یعنی ۲۶ مترمربع به ازای هر نفر را دارد.

وی سرانه فضای سبز سایر مناطق را ۲۰ مترمربع به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های شهرداری رساندن سرانه فضای سبز شهر قم به ۲۶ مترمربع در سال ۱۴۰۴ است، درحالی‌که پردیسان امروز سرانه‌ سبزی برابر ۲۶ مترمربع به ازای هر نفر دارد.

شهردار قم ادامه داد: در پردیسان ۳۳۸ هکتار فضای سبز وجود دارد، همچنین ۳ ایستگاه آتش‌نشانی، ۲۸ بوستان، ۲۶ مورد سرویس‌های بهداشتی، ۱۶۳ آلاچیق ، ۳۰ زمین‌های بازی کودکان و ۲۳۲ ست‌های ورزشی وجود داشته که باید در کنار مشکلات پردیسان به آن توجه کرد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.