احداث ۲۵۰۰ سازه آبخیزداری در قم

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با اشاره به اینکه اکنون مدیریت و کنترل سازه‌های آبخیزداری به‌عنوان اولویت دنبال می‌شود، گفت: تا به امروز دو هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در قم احداث شده که ظرفیت کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها نیز تکمیل شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث ۲۵۰۰ سازه آبخیزداری در قم
شناسه : 48882 | انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم، هادی دهقانی امروز در رزمایش ستادی پدافند غیرعامل و مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه سازه‌ های آبخیزداری اگر درست مدیریت نشود می‌تواند باعث ایجاد خطر شود، اظهار کرد: در این رزمایش، ما سازه‌های آبخیزداری و مخاطرات طبیعی و انسانی پیش رو در هنگام بروز سیلاب را بررسی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه امسال این رزمایش برای نخستین بار در استان قم درحال برگزاری است، مطرح کرد: امیدواریم نقاط ضعف را شناسایی کرده و در رزمایش‌های آینده شاهد رفع آن‌ها باشیم.

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه وظیفه ذاتی آبخیزداری، کنترل سیل و رسوب است، مطرح کرد: وظیفه سازمانی ما پیشگیری از خطر سیل نیست بلکه ما به دنبال اجرای رزمایشی هستیم تا بتوانیم از خطرات احتمالی پیشگیری کنیم اما سیل و اتفاقات ناشی از آن بر عهده دیگر دستگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه سازه‌های آبخیزداری از دهه ۷۰ در استان قم احداث شده است، گفت: سال‌های نخست با توجه به امکاناتی که بود، سازه‌های زیادی احداث نشد اما اکنون تعداد سازه‌ها افزایش قابل توجهی داشته است و باید به مرحله کنترل و مدیریت این سازه‌ها ورود کنیم.

دهقانی با بیان اینکه شرح خدمات مشخصی را برای سازه‌ها درنظر گرفته‌ایم، افزود: دو هزار و ۵۰۰ سازه آبخیزداری در استان قم احداث شده و حجم کنترل سیلاب برخی از این سازه‌ها اکنون تکمیل است.

در پایان رزمایش، مدیران و مسئولان استانی با حضور در حوزه ی آبخیز ونارچ از سازه های آبخیزداری بازدید کردند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.