دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری قم راه‌اندازی می‌شود

رئیس حوزه هنری قم از راه‌اندازی دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری در سطح شهر قم همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تربیت مربی و پرورش نسل جدید هنری در رشته‌های نمایش، نمایشنامه‌نویسی و تئاتر عروسکی انجام می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری قم راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 48763 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد علی روزبهانی رئیس حوزه هنری قم عصر جمعه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی زمینه‌ساز آشتی طبقه متدین و مذهبی با هنر شد.

وی با اشاره به سخنرانی تاریخی امام خمینی(ره) در بهشت زهرا، گفت: ایشان در سخنان خود سینما را در کنار مسجد آورد و گفتند با سینما مخالف نیستیم بلکه با فحشا مخالفیم. با این سخنان، هنر رنگ و بوی دیگری گرفت و خیلی از نخبگان مذهبی و انقلابی به عرصه هنر ورود کردند.

رئیس حوزه هنری قم افزود: با پیروزی انقلاب، مسجد مأمن و منزل هنر شد در حالی که تا پیش از آن فقط محلی برای اقامه چند رکعت نماز بود.

روزبهانی، تبدیل شدن مساجد به کانون‌های هنری را از برکات پیروزی انقلاب دانست و گفت: در اوایل انقلاب، تعدادی از فعالان فرهنگی و هنری مساجد گردهم آمدند و حوزه هنری انقلاب اسلامی را با هدف پرچم‌داری هنر انقلاب اسلامی تأسیس کردند.

وی در ادامه به تأسیس دفاتر استانی حوزه هنری اشاره کرد و گفت: قم در این عرصه پیشتاز بود و چهره‌هایی نظیر استاد پارسایی، آزاد، فدایی‌حسین و زارعی از جمله هنرمندانی بودند که حوزه هنری را در قم بنیان‌گذاری کردند.

رئیس حوزه هنری قم از تئاتر قم به عنوان پرچم‌دار تئاتر آیینی در کشور یاد کرد و گفت: هنرمندان پیشکسوت استان قم از افتخارات تئاتر آیینی هستند که حتی در جهان تشیع هم افتخارات زیادی کسب کرده‌اند.

روزبهانی در بخش دیگری از سخنان خود از توجه حوزه هنری قم به مساجد و توانمندسازی بچه‌های مسجد خبر داد و گفت: خوشبختانه دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با همت و تلاش استاد احمد سلیمانی برگزار شد اما ان‌شاءالله این حرکت پرثمر در سال آینده با قدرت بیشتری تداوم خواهد یافت.

وی افزود: ۶۴ گروه تئاتر مساجد استان متقاضی حضور در جشنواره بودند که از این تعداد ۴۰ اثر در مرحله بازبینی، داوری شدند و در نهایت، ۱۷ نمایش شامل ۶ گروه نمایشی در بخش خواهران و ۱۱ گروه نمایشی در بخش برادران به بخش مسابقه راه یافتند.

رئیس حوزه هنری قم تصریح کرد: در شرایطی که در کل کشور بیش از ۲۰۰ گروه برای حضور در جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد ثبت‌نام کردند، در استان قم ۶۴ گروه متقاضی حضور بودند.

روزبهانی همچنین از راه‌اندازی دفتر هنرهای مردمی حوزه هنری در سطح شهر قم همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این دفاتر با هدف تربیت مربی و پرورش نسل جدید هنری در رشته‌های نمایش به محوریت استاد سلیمانی، نمایشنامه‌نویسی به محوریت استاد فدایی‌حسین و تئاتر عروسکی به محوریت استاد آزاد دنبال خواهد شد.

رئیس حوزه هنری قم در بخش پایانی سخنان خود به انتصاب دکتر کاظم نظری از هنرمندان شناخته‌شده قم به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز تئاتر کشور با حضور دکتر نظری در اداره‌کل هنرهای نمایشی و استاد کوروش زارعی در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در دست قمی‌هاست و انتظار می‌رود که این عزیزان توجه ویژه‌ای به استان قم داشته باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.