اهدای یک جلد قرآن خطی به کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)

مسئول واحد مخطوطات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها از اهدای یک جلد قرآن خطی توسط بهرام قربانی کاتب قرآن کریم به کتابخانه فاطمی خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اهدای یک جلد قرآن خطی به کتابخانه حرم حضرت معصومه(س)
شناسه : 48577 | انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، محمد عباسی یزدی در گفت‌وگویی از اهدای یک قرآن خطی توسط بهرام قربانی کاتب این اثر هنری به کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خبر داد.

مسئول واحد مخطوطات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: کاتب این قرآن از افسران بازنشسته نیروی انتظامی و ساکن شهرستان الیگودرز استان لرستان است که این جلد ازکلام الله مجید را در ۶۵۸ برگ به صورت یک رو طی بیش از دو سال کتابت کرده و به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام اهدا کرده است.

وی افزود: این دومین قرآن خطی اهدا شده به آستان مقدس بانوی کرامت از سوی بهرام قربانی است و این کاتب در مهرماه ۱۳۹۸ نیز یکی دیگر از قرآن‌های دست‌نوشته خویش را به کتابخانه فاطمی اهدا کرده است.

عباسی یزدی ادامه داد: این کاتب دلباخته قرآن و اهل بیت(ع) در دست نوشته خود در انتهای این قرآن خداوند را سپاس می گوید از اینکه آنچنان عاشق کتابت قرآن شده است که نمی تواند حتی یک روز را بدون کتابت قرآن به شب برساند.

وی گفت: این کاتب هنرمند تا کنون از قرآن های کتابت کرده خویش، یک نسخه به دارالقرآن آستان قدس رضوی، دو نسخه به کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و یک نسخه به آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام اهدا نموده و هم اکنون مشغول کتابت قرآن برای اهدا به آستان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

مسئول واحد مخطوطات کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها افزود: قرآن خطی اهدا شده به کتابخانه فاطمی به خط نسخ در قطع رحلی و بدون ترجمه است که در هر صفحه ۱۲ سطر نوشته شده است.

وی افزود: این کاتب از سال ۱۳۸۹ کتابت قرآن را شروع کرده و هم اکنون ششمین قرآن را مشغول کتابت است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.