فعالان مبارزه با قاچاق چوب در قم تجلیل شدند

فعالان مبارزه با قاچاق چوب طی مراسمی با حضور مسئولان انتظامی و منابع طبیعی استان قم تجلیل شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالان مبارزه با قاچاق چوب در قم تجلیل شدند
شناسه : 48548 | انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم امروز به همراه جمعی از مسئولان این اداره‌کل با جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل منابع طبیعی قم در این مراسم با اشاره به اینکه هر ساله از ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه به‌عنوان هفته منابع طبیعی برنامه‌های  مخلتفی با محوریت حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری از منابع طبیعی دنبال می‌شود، اظهار کرد: روزهای این هفته با عناوین مختلف نام‌گذاری شده و برای امروز سه شنبه نیز شعار «منابع طبیعی، حفاظت و قانون» درنظر گرفته شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم با بیان اینکه نیروی انتظامی همیشه همیار منابع طبیعی است، عنوان کرد: علاوه بر موضوع مقابله با زمین‌خواری، مبارزه با قاچوب نیز به عنوان دیگر رسالت منابع طبیعی درحال دنبال شدن است.

وی عنوان کرد: با اجرای حکم قضایی در ۹ پرونده مساحتی بیش از ۳۰ هکتار از اراضی استان قم در سال جاری خلع ید شده و همچنین در ۵۷ مورد نیز رفع  تصرفات ذیل ماده ۵۵ توسط مأموران منابع طبیعی انجام شده است و در مجموع طی سال جاری ۱۲۹ هکتار از اراضی ملی آزاد شده است که بیشتر این اراضی در مناطق خوش آب و هوای استان قم قرار دارد.

همچنین بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به تشکیل یگان حفاظت از منابع طبیعی عنوان کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در راستای حراست از منابع طبیعی از ظرفیت‌های موجود به ویژه نیروی انسانی به صورت مطلوب بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه انفال برای همه مردم است، مطرح کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند درختکاری یک کار انقلابی اسلامی است که بر اساس اعتقادات و روایات دنبال می‌شود.

اسماعیلی از تشکیل پلیس امنیت اقتصادی در پلیس قم یاد کرد و گفت: جلوگیری از زمین‌خواری و مقابله با قاچاق چوب در بخش پرونده‌های اقتصادی به صورت جدی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی مسئول تامین امنیت همه جامعه است، مطرح کرد: ما باید در حوزه منابع طبیعی به صورتی رفتار کنیم تا به فکر نسل آینده نیز باشیم.

تجلیل از فعالان مبارزه با قاچاق چوب و کاشت نهال در محوطه ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم نیز از دیگر برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در روز جاری بوده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.