تلاش برای تبدیل قم به پایتخت تئاتر دینی/ دو پلاتوی نمایش ساخته می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به جایگاه ویژه قم در حوزه تئاتر دینی، از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مالی برای ساخت و تجهیز دو پلاتوی نمایش و یک سالن تعزیه از بودجه سفر اخیر رئیس جمهوری به استان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای تبدیل قم به پایتخت تئاتر دینی/ دو پلاتوی نمایش ساخته می‌شود
شناسه : 48441 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید موسی حسینی کاشانی امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری با تلاش معاونت هنری اداره‌کل، دو جشنواره نمایشی «تئاتر خیابانی افلاکیان» و «جشنواره تئاتر استانی قم» برگزار شد و در حال حاضر نیز «جشنواره سراسری نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه نویسی رضوی» با مشارکت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) و انجمن هنرهای نمایشی استان قم در حال برگزاری است.

وی تصریح کرد: با توجه به برگزاری کنگره ملی شهدای قم در سال ۱۴۰۱، تلاش می‌شود جشنواره افلاکیان نیز اعلام فراخوان و با کیفیت بهتری برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی، گفت: یکی از عوامل مهم رشد تئاتر و تولید نمایش‌های قوی، سرمایه‌گذاری در بخش نمایشنامه‌نویسی است که خوشبختانه در این جشنواره به محوریت موضوع زیارت آثار ارزشمندی تولید و معرفی شده است.

حسینی کاشانی افزود: در بخش نمایشنامه‌خوانی ۶۷ گروه نمایشی از ۲۱ استان برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که نشان از استقبال خوب علاقه‌مندان دارد، با این حال به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بسیاری از گروه‌ها نتوانستند در موعد اعلام شده، فیلم‌های نمایشنامه‌خوانی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی بر لزوم تقویت پایگاه تئاتر دینی در قم تأکید کرد و گفت: این موضوع مورد تأکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد و تلاش می‌شود از سال آینده در حوزه تولید نمایش دینی شاهد تولیدات جدی‌تری در قم باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین به ضعف زیرساخت‌های هنری استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این موضوع در سفر اخیر رئیس جمهوری به قم مورد پیگیری قرار گرفت و اعتبار مالی ده میلیارد تومانی برای ساخت دو پلاتوی جدید در تالار فرهنگ و هنر شهر اختصاص یافت.

حسینی کاشانی افزود: تاکنون دو میلیارد تومان از این اعتبار به وزارتخانه تخصیص یافته است تا کار ساخت و تجهیز دو پلاتوی نمایشی و یک سالن تعزیه به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سال آینده در دو بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه نمایش با جدیّت بیشتری دنبال خواهد شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.