همایش تجلیل از جامعه خیرین قم برگزار شد +تصاویر

همزمان با آغاز هفته احسان و نیکوکاری، از ۵۰ خیر برتر استان قم با اهدای انگشتر نفیس منقش به سنگ حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) تجلیل شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
همایش تجلیل از جامعه خیرین قم برگزار شد +تصاویر
شناسه : 48398 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قم، همایش تجلیل از جامعه خیرین استان قم با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، شاهچراغی استاندار و جمعی از مسئولان و خیران استان قم در بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) برگزار شد

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به اینکه دستورات اسلام مبتنی بر فطرت بشری است، گفت: اگر ذات پاک بشر آلوده نشود دریایی از خیرخواهی، نیکوکاری، تعاون و همدلی با محرومان است.

وی کمک‌های مخفی خیران به نیازمندان را بسیار ارزشمند عنوان و اظهار کرد: آشکار کردن خدمات، فقط باید برای ترویج شعائر اسلام باشد و همه ما وظیفه داریم از شما خیران عزیز قدردانی کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خدمت بدون توقع، منت و آزار را از دستورات قرآن و اسلام برشمرد و تاکید کرد: کار خیری که سر بزنگاه‌ها و با سرعت برای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان انجام می‌شود در پیشگاه خداوند بسیار ارزشمند است.

آیت الله اعرافی با قدردانی از خدمات جامعه خیرین کشور بویژه استان مقدس قم برای کمک‌های مومنانه آنها در دو سال اخیر شیوع ویروس منحوس کرونا تاکید کرد: اگر در قم محرومی گرسنه بخوابد، مریضی معالجه نشود، نوجوانی از تحصیل باز بماند و جوانی از ازدواج عقب بیفتد همه ما در قصور آن سهیم هستیم.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم، سخنران دیگر این همایش نیز با اشاره به اینکه نیکوکاری و خیرخواهی نعمت های بزرگی هستند که از طرف خداوند متعال به خیران عنایت شده است گفت: رفع مشکلات نیازمندان به دست مردم و خیران اتفاق بزرگ و مبارکی است که در این کشور رقم می‌خورد.

وی با قدردانی از خیران گرامی که در شرایط حساس کشور و دوران شیوع کرونا در حوزه های مختلف به ویژه معیشت و کمک‌های مومنانه خدمات بزرگی داشته‌اند افزود: با هدف گذاری سال ۱۴۰۱ و عزم جدی دولت و کمکهای خیران نیک اندیش امیدواریم موانع خدمت رسانی در عرصه‌های مسکن، معیشت و سلامت مردم به زودی رفع شود.

شاهچراغی، قم را کانون توجه اسلام، مرکز جهان تشیع و مرکز نرم افزاری انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: برای رفع موانع مسجد سازی، مدرسه سازی و بیمارستان سازی در استان هم ما را یاری کنید.

در این همایش ضمن رونمایی از تمثال رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با عنوان مردان بی ادعا، از ۵۱ نفر از خیران استان قم که در تأمین معیشت، سلامت، مسکن، ازدواج و تحصیل مردم و جوانان بویژه نیازمندان و محرومان استان نقش بسزایی داشته‌اند با اهدای یک انگشتر نفیس منقش به نگین سنگ حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و لوح تقدیر تجلیل شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.