آیت‌الله جوادی آملی:

هرچه فریاد زدیم جنگل غارت نشود کسی گوش نکرد

آیت‌الله جوادی آملی با تأکید بر اینکه کاشت چهار درخت و چهار بلوط هنر نیست، بلکه جلوی غارتگری جنگل را گرفتن هنر است، گفت: ما این همه فریاد زدیم که این جنگل برای مردم و حق حیات مردم است، نگذارید این جنگل‌ها را غارت کنند، کسی گوش نکرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هرچه فریاد زدیم جنگل غارت نشود کسی گوش نکرد
شناسه : 48255 | انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اسراء، آیت الله عبدالله جوادی آملی همزمان با شروع هفته درختکاری یک اصله نهال را غرس کرد و در حاشیه این مراسم در سخنانی ضمن قدردانی از زحمات مسئولینی که به امر درختکاری اهمیت می‌دهند، اظهار داشت: مطلب اساسی آن است که ما می‌بایست موجودیت مان را حفظ کنیم و در عین حال نسبت به آینده وظیفه رسمی داریم و آن را باید در نظر بگیریم.

آیت الله جوادی آملی بیان داشت: کاشت چهار درخت و چهار بلوط هنر نیست، بلکه جلوی غارتگری جنگل را گرفتن هنر است.

وی ادامه داد: زمانی در کوفه و یا شام، بعضی سؤال کردند که آیا ریختن خون پشه حلال است یا حرام و یا مکروه است؟ جواب داده شد که شما آن همه مسلمان و شیعیان را کشتید و سؤال نکردید، حالا از خون پشه سؤال می‌کنید!

هر چه فریاد زدیم جنگل غارت نشود کسی گوش نکرد

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از غارت جنگل‌ها افزود: ما این همه فریاد زدیم که این جنگل برای مردم و حق حیات مردم است، نگذارید این جنگل‌ها را غارت کنند، کسی گوش نکرد.

آیت الله جوادی آملی ادامه داد: درختکاری و جنگل کاری یک درس علمی است، درخت باید کاشت و پس از ۵۰ سال یا بیشتر، پس از عمر مفیدی که هر درختی دارد، باید چوب مردم، درب و مبل و کاغذ مردم را از آن تأمین کرد، نباید درخت‌های سبز را از بین برد و آنها را تبدیل به هیزم کرد.

ما در کشور پربرکتی زندگی می‌کنیم

وی با بیان اینکه ما که در کشور پربرکتی زندگی می‌کنیم که دریا و صحرا و کوه و جنگل دارد عنوان کرد: نباید چوب و کاغذ از خارج وارد کنیم، تمام میز و مبل مملکت باید از این جنگل‌ها تأمین شود.

این مفسر قرآن کریم به اهمیت درختکاری در لسان اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام معصوم(ع) می‌فرماید، ایّما رجلٍ سقا طلحهً او سدرهً فکانّما سقا مؤمناً من ظمأٍ که اگر کسی به پای یک درختی آب بریزد و نگذارد آن درخت خشک شود، این اهل بهشت است، یعنی همچنان که اگر شما به یک مؤمن آب دهید، اهل بهشت می‌شوید، همچنان است که آب به زیر پای یک درخت هم بریزید، اهل بهشت می‌شوید.

در این مراسم، کارت همیار طبیعت و همچنین نمادی از درخت بلوط به پاس قدردانی از بیانات ایشان در حمایت از درختکاری و حفظ محیط زیست اهدا شد.

در این مراسم، پرویز گرشاسبی معاون آبخیزداری، محمدرضا همتی مدیرکل حوزه ریاست، رضا بیانی مشاور رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم و جمعی دیگر از مسئولان این اداره‌کل حضور داشتند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.