پیش‌بینی ردیف بودجه برای تملک خانه‌های تاریخی قم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم از اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ به حوزه شهرسازی و عمران خبر داد و گفت: بازسازی و خرید خانه‌های تاریخی نیز برای اولین بار در بودجه دیده‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیش‌بینی ردیف بودجه برای تملک خانه‌های تاریخی قم
شناسه : 47602 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی گفت: یکی از بخش‌های مهم فرایند تدوین بودجه شهرداری، حوزه کمیسیون شهرسازی و معماری است.

وی، وظیفه کمیسیون شهرسازی و معماری شورا را انجام مطالعات شهرسازی و تملک و بررسی پروژه‌های شهرسازی دانست و افزود: در بخش مطالعات حدود ۱۰ میلیارد تومان و در بخش طراحی و اجرا نیز مبلغی بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده که بازسازی و خرید خانه‌های تاریخی نیز برای نخستین بار در بودجه دیده‌شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در بخش تملکات که شامل تصرفات و غرامت‌های ملکی می‌شود، نیز مبلغی بالغ‌بر ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌شده است.

وی اعتبار مجموعه حوزه شهرسازی در سال ۱۴۰۱ را عددی بالغ‌بر ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این اعتبار پروژه‌های اجرایی، کف سازی، آرام‌سازی و جداره سازی و همین‌طور ساماندهی بافت تاریخی، ساماندهی بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی دیده‌شده است.

امراللهی، لازمه اجرای تمام برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در بودجه سال ۱۴۰۱ را حمایت‌های مدیریت استان دانست و ابراز کرد: باید مدیریت استان و مدیریت شهری در کنار هم قرار گیرند تا بتوانیم شهر را با سرعت و کیفیت به سمت توسعه حرکت دهیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.