مدارس ابتدایی قم تا پایان هفته غیرحضوری شد

استاندار قم با بیان اینکه آموزش در مدارس ابتدایی باید تا پایان هفته غیرحضوری دنبال شود، گفت: پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس استثنایی مانند قبل تعطیل است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مدارس ابتدایی قم تا پایان هفته غیرحضوری شد
شناسه : 47230 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید محمدتقی شاهچراغی امروز در نشست شورای اداری استان قم که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با اشاره به مشکلات و معضلات مناطق کم برخودار استان اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور در کنار مصوبات مجوزهایی داده شد که شامل مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ایی بود، پیشنهاد می‌شود مدیران اجرایی تا سال ۱۴۰۱ بر این مناطق تمرکز و بر رفع معضلات و مشکلات همت کنند.

وی با بیان اینکه قم ۲۰۰ روستا دارد و در این روستاها معضلات فراوانی دیده می‌شود بیان کرد: برخی مشکلات را می توان بدون پیگیری در سطح ملی حل و فصل کرد نباید در یک روستای قم مردم به دلیل نداشتن کد روستایی معضلاتی در زمینه آب و فراهم کردن فرآورده های نفتی داشته باشند.

*مدیران نباید برای حل مشکلات قم خود را لای چرخ قوانین لِه کنند

استاندار قم خطاب به مدیران اجرایی استان گفت: ما مدیر شدیم که برای مردم کار کنیم نباید برای حل برخی معضلات و مشکلات شهر قم خود را لای چرخ برخی قوانین و سیستم های اداری لِه کرد می توان با جایگزین کردن برخی قوانین برخی مشکلات را حل کرد.

شاهچراغی افزود: به عنوان مثال وقتی ما تعهد کردیم برای مردم مسکن بسازیم باید نسبت به این تعهد احساس مسئولیت داشته باشیم اکنون که اراضی ۵۶۰ هکتاری را گرفتیم دیگر بهانه ای وجود ندارد و باید در زمینه تامین مسکن مردم تلاش و همت داشته باشیم.

وی عنوان کرد: وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر دولت به استان قم بیشترین همکاری را داشت و این امر جای تقدیر و تشکر دارد در زمینه تامین ودیعه مسکن که در پاره ایی از نامه های مردم به رئیس جمهور خواسته شده است باید پیگیری‌های لازم دنبال شود.

استاندار قم با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به قم، مدیران اجرایی و مدیریت شهری همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر دارد، برای اجرایی شدن مصوبات نیاز به زمان و وقت داریم و این پیگیری باید از سوی خود مدیران اجرایی از وزارت مطبوع خود صورت گیرد برخی مصوبات در خود استان و برخی در سطح ملی باید پیگیری شود.

شاهچراغی در ادامه افزود: رئیس حمهور در جریان سفر دستوراتی را به وزای خود ابلاغ کرده است که مجوزها و دستورها بیشتر از مصوبات برای ما اهمیت دارد، برخی مصوبات و مجوزها تمرکز بر مناطق کم برخودار دارد که باید مدیران اجرایی پیگیر آن‌ها باشند.

*سرعت انتشار امیکرون در قم و افزایش بستری‌ها

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامطلوب کرونایی استان و درگیری با سویه امیکرون گفت: با توجه به شرایط کرونایی و سرعت انتشار سویه امیکرون طبق پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته آمار بستری‌ها و درگیری کودکان با این سویه بالا رفته و به دلیل سرعت انتشار قابل توجه، لازم است مدارس ابتدایی و پیش دبستانی و هم چنین مقاطع استثنایی تا یک هفته دیگر تعطیل و فعالیت آن‌ها غیر حضوری باشد.

شاهچراغی افزود: بر اساس آمارها میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه زدن ماسک در ادارات دولتی ۴۰ درصد است نمی‌توان به خاطر درگیری یک یا دو کارمند اداره و ادارات دولتی را تعطیل کرد، اعمال محدودیت‌ها آسیب‌هایی به کشور و استان زد باید همه در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همکاری کنیم. مدیران اجرایی باید در این مورد احساس مسئولیت کنند و برای حفظ کارمندان و ارباب رجوع نیز نظارت‌ها در ادارات بیشتر شود.

وی عنوان کرد: در زمینه مراسم روز ۲۲ بهمن ماه و اعتکاف هنوز از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغیه ایی صادر نشده است اما بر اساس دستور ستاد همه مراسم‌ها و جلسات باید با ظرفیت ۲۰ درصدی برگزار شود، در زمینه واکسیناسیون قم همچنان در میان استان‌های آخر کشور قرار دارد و این امر جای تامل دارد.

شاهچراغی در ادامه با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تامین قیر لازم در شهرها و روستاهای قم گفت: باید برای بهسازی جاده های روستایی و خود شهر قم و جعفریه و کهک و هم چنین دستجرد قیر مورد نیاز تامین شود.

گفتنی است؛ در پایان از پوستر افتتاح ۲۴۶ پروژه به مناسبت دهه فجر با اعتبار۱۶۴۷ میلیارد ریال رونمایی شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.