افزایش مکان‌های استقرار موتورسیکلت در هسته مرکزی قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت‌ها، رک‌هایی ویژه استقرار موتورسیکلت در نقاطی که ایمن‌سازی شده و مجهز به دوربین مداربسته است، به‌طور رایگان پیش‌بینی‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش مکان‌های استقرار موتورسیکلت در هسته مرکزی قم
شناسه : 47222 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حسین شعبان‌زاده با اشاره به اهمیت اصلاح رفتار ترافیکی برخی شهروندان، اظهار کرد: اصلاح رفتار ترافیکی در کنار کاهش معضلات و مشکلات ترافیکی، سبب انضباط حمل‌ونقلی در شهر می‌شود.

وی، یکی از اقدامات مهم در حوزه اصلاح رفتار ترافیکی را ایجاد ظرفیت مردمی برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ‌سازی در استفاده از حمل نقل عمومی رخ دهد، گام مهمی در کاهش ترافیک شهر، مشکلات زیست‌محیطی، هزینه‌ها و … برداشته‌ایم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به برنامه‌ریزی مدیریت شهری قم برای توجه بیشتر به انسان‌محوری به جای خودروی محوری در طراحی‌های شهری، تصریح کرد: بسیاری از معابر شهری در سال‌های گذشته دستخوش تغییرات شده است که می‌توان با بازنگری در برخی از این تقاطع‌ها و معابر ظرفیت خوبی برای ایمن‌سازی معابر و ایمنی عابرین پیاده ایجاد کرد.

وی در مورد دوربرگردان‌ها در شهر نیز ابراز کرد: به جای دوربرگردان‌ها باید تقاطع هوشمند ایجاد شود تا عابر پیاده ایمن باشد، معابر شهر، عابر محور و خودرو محور است و نمی‌توان ایمنی عابر پیاده را نادیده گرفت.

شعبان‌زاده، دغدغه شهروندان درباره پل‌های عابر پیاده مکانیزه را موردتوجه قرار داد و افزود: در دونقطه پل عابر پیاده به‌صورت مکانیزه یعنی در یزدان شهر و پردیسان اجرا شد و آسانسور نیز در پل عابر پیاده بلوار عمار سایر انجام‌شده و در برنامه‌های دیگری نیز اجرایی می‌شود که دراین‌باره جلساتی با سرمایه‌گذار و پیمانکار در جهت اجرای اصولی این مکانیزاسیون پل‌ها داشته‌ایم.

وی با اشاره به حجم بالای تردد موتورسیکلت‌ها در شهر و به‌ویژه هسته مرکزی شهر، موضوع سرقت موتورسیکلت‌ها را از دغدغه‌های سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری برشمرد و گفت: برای جلوگیری از سرقت موتورسیکلت‌ها، چندی است که رک‌هایی ویژه استقرار موتورسیکلت در نقاطی که ایمن‌سازی شده و مجهز به دوربین مداربسته بوده به‌طور رایگان پیش‌بینی‌شده است و چندین مورد از این رک‌ها مانند عمار یاسر، مجتمع زمزم و… جانمایی شده است.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.