در پی ارتحال آیت‌الله صافی گلپایگانی؛

دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرد/ قم تعطیل شد

هیئت دولت در پی رحلت شیخ الفقها آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی، فردا چهارشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی اعلام کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دولت فردا را عزای عمومی اعلام کرد/ قم تعطیل شد
شناسه : 47038 | انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای با تسلیت رحلت شیخ الفقها، آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی طاب ثراه به حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنا فداه، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه و مردم شریف ایران، فردا چهارشنبه را به منظور بزرگداشت مقام شامخ مرجعیت، در سراسر کشور عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی (عمومی) اعلام کرد.

آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی پس از دوره‌ای بیماری، شب گذشته در پی ایست قلبی به ملکوت اعلی پیوست.

مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت الله لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره)، صبح فردا، چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح از فلکه جهاد قم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار می شود.

گفتنی است پیکر آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی(ره) بعد از تشییع در شهر قم، طبق وصیت ایشان، برای تدفین به شهر کربلا در کشور عراق منتقل خواهد شد.

این فقیه اهل‌ بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود و در مقطع حضورش در شورای استفتای آیت‌الله بروجردی، کتاب منتخب الاثر درباره امام زمان (عج) را به توصیه استاد خود نوشته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی که از او به‌عنوان «شیخ المراجع» یاد شده، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخت و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت‌های سیاسی این مرجع فقید بوده‌ است.

از این مرجع عالیقدر بیش از ۸۰ عنوان کتاب از جمله آثاری همچون منتخب‌ الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.