آغاز به کار کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» در قم

نخستین جلسه کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» با حضور مهدی کفاش و جمعی از هنرجویان حوزه هنری قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز به کار کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» در قم
شناسه : 46983 | انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، نخستین جلسه کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» با حضور مهدی کفاش و جمعی از هنرجویان و داستان‌نویسان شناخته شده در سالن مهر حوزه هنری قم برگزار شد.

ابتدای این کارگاه به نقد داستان اکرم پناهی اختصاص یافت. این داستان روایتگر پسری بود که مجبور می‌شود مادر بیمارش را بخاطر اتفاقی که برایش افتاده به خانه سالمندان ببرد. این اتفاق باعث درگیری‌های درونی مرد و درگیری‌های او با خواهرش می‌شود.

پس از قرائت داستان توسط نویسنده، مهدی کفاش مدرس دوره‌های داستان‌نویسی و نویسنده رمان «وقت معلوم» و دیگر حاضران به نقد و بررسی این اثر داستانی پرداختند.

کفاش در نقد این اثر گفت: «داستان خوبی از خانم پناهی شنیدیم. کار زیر لایه‌های خوبی دارد و نگاهی نو و متفاوت به ماجرایی دارد که مشابه آن را بارها شنیده‌ایم. اما زاویه دید متفاوت این کار باعث شده تا شاهد داستانی متفاوت باشیم. در این کار حس هم دردی با پسر بیشتر از قالب کارهایی با این موضوع بود و داستان بیشتر به مشکلاتی که پیری والدین برای فرزندان ایجاد می‌کند، پرداخته است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «‌شاهد دیالوگ‌های خوب و شسته رفته‌ای بودیم و استفاده از مدل‌های متفاوت داستان‌نویسی، از رفت و برگشت‌ها و فلاش بک‌ها تا گفتگو بین پسر و مادر باعث شده تا شخصیت‌ها به خوبی پرداخت شوند. همچنین ‌فضاسازی بین پسر و مادر به خوبی به تصویر کشیده شده‌است.»

علاقه‌مندان به حضور در سلسله کارگاه‌های نقد داستان «یکشنبه‌های داستانی» که با حضور مهدی کفاش برگزار می‌شود،‌ می‌توانند درخواست ثبت‌نام یا داستان خود برای نقد را در پیام‌رسان واتس‌اپ به شماره تلفن همراه ۰۹۰۵۷۰۳۴۹۶۰ ارسال کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.