از خرید زمین‌های خارج از حریم شهری اجتناب کنید

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با تأکید بر اینکه شهروندان از خرید زمین خارج از محدوده و بیرون از حریم شهری اجتناب کنند، گفت: اکنون برای ساکنان ۱۶ متری امام خمینی(ره) در شهر قم مشکلاتی ایجاد شده و مالکین خانه‌های احداث‌شده در شرایطی قرار گرفتند که ۲۰ سال پس از سکونت، مالک اصلی پیداشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
از خرید زمین‌های خارج از حریم شهری اجتناب کنید
شناسه : 46660 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی با اشاره به ایجاد مشکل برای ۱۶ متری امام خمینی(ره) در شهر قم، اظهار داشت: مالکین خانه‌های احداث‌شده در شرایطی قرار گرفتند که ۲۰ سال پس از سکونت، مالک اصلی پیداشده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه این موضوع اتفاقی بوده که امکان تکرار آن در قم وجود دارد، ابراز کرد: زمینی که توافق شده سهمی از زمین مشاعی بوده و به مالکین از قول‌نامه فروخته‌شده و دارای سند مالکیت نبوده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم اذعان کرد: شهروندان از خرید زمین‌های مشاعی و قول‌نامه‌ای اجتناب کنند و اگر خواهان چنین اقدامی بوده لازم است به واحدهای مربوطه مانند شهرداری مراجعه کنند تا از کاربری زمین‌ها اطمینان حاصل کنند.

وی با تأکید بر اینکه همچنین شهروندان از خرید زمین‌های خارج از محدوده و بیرون از حریم شهری اجتناب کنند، تصریح کرد: حتی با وجود سند شش‌دانگ مالکیتی در هر نقطه‌ای، وضعیت را استعلام کنند.

امراللهی خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نبوده محدوده شهر قم در آینده تغییر می‌کند یا کدام پهنه وارد محدوده شهر می‌شود؛ لذا شهروندان زمینی را خریداری کرده که وضعیت مشخصی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه حرف‌هایی که در فضاهای اقتصادی زده می‌شود گمانه‌زنی است و جنبه قانونی و پیشنهادی ندارد، یادآور شد: طرح جامع شهر قم هنوز شروع نشده و بعد از آغاز نیز مشخص نیست چه زمانی تصویب‌ می‌شود یا محدوده قم تغییری خواهد داشت یا زمینی وارد حریم شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: بی‌توجهی به استعلام موجب می‌شود سرمایه مردم که عمدتاً مصرف‌کننده بوده و برای خرید از وام استفاده می‌کنند از بین برود، شهروندان با این نگاه که زمین وارد محدوده شهری می‌شود زمینی را خریداری نکنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.