شرط و شروط تهرانی‌ها برای اعزام قطار مترو به قم/ قمی‌ها باید تضمین بدهند

مدیرعامل مترو تهران در پاسخ به حواشی اخبار اعزام قطار مترو به قم، گفت: ما این رام قطار سه واگنه را بر اساس قرارداد و مبالغی که قمی‌ها باید به همراه تضمین لازم به متروی تهران بدهند، تنها به مدت ۳۰ روز قرض می‌دهیم و بعد از آن خود شهرداری قم باید برای خرید تجهیزات قطارش اقدام کند و به ما ارتباطی ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شرط و شروط تهرانی‌ها برای اعزام قطار مترو به قم/ قمی‌ها باید تضمین بدهند
شناسه : 46023 | انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنا، مهدی شایسته‌اصل درباره چرایی اعزام یک رام قطار برای متروی قم گفت: بر اساس اساسنامه شرکت بهره‌برداری مترو، این شرکت می‌تواند خدمات فنی و مهندسی به شهرهای دیگر بدهد که می‌تواند جذب درآمد هم برای این شرکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای قم یک رام قطار سه واگنه درنظر گرفته شده است که به مدت ۳۰ روز برای تست گرم وسرد مترو به آنها قرض می‌دهیم، گفت: البته این قرض به شرط بستن قرارداد با استانداری قم و همچنین شهرداری قم است.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه کارشناسان فنی متروی تهران در ایران بی نظیر هستند و رتبه یک را دارند و به همین دلیل متروهای دیگر شهرها از کارشناسان ما برای انجام تست های گرم و سرد کمک می گیرند تا اصطلاحا قطار روی ریل بیفتد، گفت: ما این رام قطار سه واگنه را تنها به مدت ۳۰ روز به آنها قرض می‌دهیم و بعد از آن خود شهرداری قم باید برای خرید تجهیزات قطارش اقدام کند و به ما ارتباطی ندارد.

شایسته‌اصل با بیان اینکه این اقدام بر اساس درخواست رئیس جمهور و با دستور مساعد شهردار تهران انجام می‌گیرد، گفت: ما بر اساس اسناسنامه و قواعد حقوقی باید وارد مذاکره با استانداری و شهرداری قم شویم و هنوز پای میز مذاکره نیامده‌اند اما باید قراردادی ببندیم و جزئیات دقیق لحظه فعالیت، مبالغی که باید به متروی تهران بدهند و نحوه حرکت و چگونگی انجام تست‌ها مشخص شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چه تضمینی وجود دارد که این قطار به متروی تهران برگردد؟ افزود: ما تضامین لازم را باید از استانداری و شهرداری قم دریافت کنیم تا منافع مردم شهر تهران حفظ شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.